تازه چه خبر

انجمن رمان نویسی کافه نویسندگان

با خواندن و نوشتن رشد کنید,به آینده متفاوتی فکر کنید که بیشتر از حالا با خواندن و نوشتن می‌گذرد.در کوچه پس کوچه‌های هفت شهر نوشتن با کافه نویسندگان باشید

تأکید مجدد پلیس برقصور محیط زیست درحادثه اتو*بو*س خبرنگاران

کاربر انجمن
کاربر انجمن
Apr
2,540
4,887
223
20
وضعیت پروفایل
کاشکی بد نشود آخر این قصه‌ی بد...
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا بار دیگر بر قصور سازمان محیط زیست در ماجرای اتو*بو*س خبرنگاران تأکید کرد.

سردار سیدکمال هادیانفر در حاشیه همایش فصلی روسا و فرماندهان پلیس راهور که در محل شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: امروز میزبان روسای پلیس راه و راهور ناجا در همایش فصلی بودیم و در آن گزارشی از عملکرد پلیس راهور و اقدامات انجام شده از سوی هر یک از این بخش‌ها ارائه و بر اولویت‌ها و محورهای برنامه‌های آتی این پلیس تأکید شد.

وی مدیریت ترافیک، استفاده از دانش و فناوری روز و افزایش سرعت در ارائه خدمات به شهروندان را از اولویت‌های مهم پلیس راهور برشمرد و گفت:‌ باید سرعت و کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان را همواره افزایش دهیم و علیرغم اقدامات خوبی که تاکنون انجام شده باز هم در این مسیر حرکت کنیم.

تأکید دوباره بر قصور محیط زیست در حادثه اتو*بو*س خبرنگاران

رئیس پلیس راهور ناجا درباره رأی نهایی پلیس در ماجرای حادثه رخ داده برای اتو*بو*س خبرنگاران که منجر به مرگ مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی از خبرنگاران ایسنا و ایرنا شده بود، گفت:‌ ما در همین ماجرای اتو*بو*س خبرنگاران نیز سهم تمام دستگاه‌ها را مشخص کردیم و گزارش نهایی آن را به دستگاه قضایی ارسال کردیم.

براساس بررسی‌هایی که در شورای ترافیک انجام شد تخلف راننده در وقوع این تصادف محرز شد اما دیگر بخش‌ها نیز سهم داشتند از جمله نقص فنی اتو*بو*س و قصور سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان میزبان در تأمین وسیله مناسب برای این مأموریت بود که ما سهم هر کدام را مشخص کرده و به دادسرا تحویل دادیم.

هادیانفر در پایان درباره سختگیری‌های پلیس و اعمال قانونی نیز گفت:‌ آنچه که پلیس انجام می‌دهد اقدامی است برای حفظ جان شهروندان و رانندگان و اقداماتی نظیر جریمه و... نیز در همین راستا انجام می‌شود. ما امیدواریم که شهروندان عزیز نیز همکاری لازم را با پلیس داشته باشند و قوانین و مقررات را رعایت کنند.

طرح ترافیک نسخه نهایی حل ترافیک نیست
هادیانفر ادامه داد: طرح ترافیک بین ۱۰ تا ۱۵ درصد در موضوع ترافیک و کاهش آن تأثیر دارد و یک نسخه نهایی برای موضوع ترافیک نیست و در کنار آن باید تناسب ورود خودروها و اسقاط خودروها، ‌توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و دیگر موارد نیز مد نظر قرار بگیرد که این موضوع نیازمند یک اقدام جمعی و همگانی است و سازمان‌های مسئول باید در این زمینه وظایف خود را انجام دهند.

رئیس پلیس راهور ناجا به تأثیر ساعات کاری در ترافیک نیز اشاره کرد و گفت: هنوز مدارس باز نشده و به تبع آن سرویس مدارس و والدینی که فرزندان خود را به مدرسه می‌برند نیز وارد چرخه ترافیک نشده‌اند. در این شرایط وضعیت ترافیک این است. برای حل آن می‌توان زمان آغاز و پایان را تغییر داد و با توزیع ساعات شروع کاری ادارات این مسئله کاهش پیدا کند.

وی از تردد خودروهای تک سرنشین نیز انتقاد کرد و گفت:‌وقتی گفته می شود که باید همه ارکان دست به دست هم دهند تا موضوع ترافیک حل شود مربوط به همین موارد است. اگر ناوگان حمل و نقل عمومی قوی باشد مردم به جای استفاده از خودروی شخصی به سمت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی می‌آیند. به عنوان مثال ما در ترافیک صبحگاهی از هر ۱۰ دستگاه خوردوی سواری ۸ دستگاه خوردوی تک سرنشین است. مردم هم باید این موارد را رعایت کنند.

وی ادامه داد:‌ در تهران و دیگر کلان شهرها روسای پلیس راهور متناسب با شرایط ترافیکی هر منطقه پیشنهاداتی را برای مدیریت و کاهش ترافیک به شورای ترافیک اعلام کرده‌اند.

وی به موضوع آلودگی هوا در فصل سرما نیز اشاره کرد و گفت:‌ طرح ترافیک توسط شهرداری‌ها اجرا می‌شود. در روزهای پایانی پاییز و در ایام سرمای هوا ما حتما شاهد افزایش آلودگی هوا خواهیم بود و اجرای طرح ترافیک و اینکه تنها ۱۰۵ هزار خودرو بتوانند وارد یک محدوده مرکزی شهر به عنوان آلوده‌ترین نقاط، بشوند؛ چرا که در مرکز شهرها آلودگی هوا بیشتر است. البته همان طور که گفتم ناوگان فرسوده خودرویی و ناوگان حمل و نقل عمومی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس پلیس راهور ناجا به پرسشی درباره سهم دیگر ارکان یعنی راه و خودرو در وقوع تصادفات نیز پاسخ داد و گفت:‌ ۵۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور داریم که ۲۶۰ نقطه از آن طی سال‌های گذشته از سوی وزارت راه ایمن‌سازی شده است.

۴۴ درصد تصادفات فوتی در نقاط ناامن رخ داده

هادیانفر افزود: ۴۴ درصد فوتی‌های ما در تصادفات رانندگی در همین امسال در نقاط حادثه‌ساز بوده که این نشان می‌دهد باید اراده‌ای جدی برای ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها انجام شود و ما در حوزه خودرو نیز بر این موضوع تأکید داریم و با اصرار و پافشاری پلیس بود که تولید پراید و سواری پژو ۴۰۵ متوقف شد. البته که براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی عامل انسانی بیشترین سهم را در وقوع حوادث دارد اما ما طبق قانون سهم تمامی دستگاه‌ها را در حوادث مشخص می‌کنیم.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Who has read this thread (Total: 0) View details

بالا