- Mar
- 818
- 86
- 119
- وضعیت پروفایل
- ما بد نیستیم ولیکن، دوران با ما بدی کرد.
در گذشته، شاعرانی که یا توان شاعرانه نداشتند یا به بن بست شعری رسیده بودند دست به معما سازی، بازی های لفظی، تضمین شعر دیگران و . . . می زدند.
امروز گاه این ناتوانی و ضعف به گونه ای دیگر چهره می نماید و آن یا تخطئه ی مداوم دیگران است یا حرکت های سطحی و شتاب زده و بازی های صوری و شکلی با زبان و تخریب زبان.
پس تکاپو در نوآوری را می توان در این اهداف خلاصه کرد:
1- رسیدن به فضا و زبان و گشودن راه تازه در شعر
2- پنهان کردن ناتوانی و ضعف شعری(رسیدن به بن بست شعری)
3- نشان دادن متفاوت بودن غرور(غرور شاعرانه)
موج آفرینی و مدگرایی شعری اگر سنجیده، آگاهانه و با پشتوانه ی مطالعه و تجربه صورت نگیرد نوعی "خودکشی شعری" خواهد بود.
به نقل از کتاب "از نتایج سحر" دکتر محمدرضا سنگری
امروز گاه این ناتوانی و ضعف به گونه ای دیگر چهره می نماید و آن یا تخطئه ی مداوم دیگران است یا حرکت های سطحی و شتاب زده و بازی های صوری و شکلی با زبان و تخریب زبان.
پس تکاپو در نوآوری را می توان در این اهداف خلاصه کرد:
1- رسیدن به فضا و زبان و گشودن راه تازه در شعر
2- پنهان کردن ناتوانی و ضعف شعری(رسیدن به بن بست شعری)
3- نشان دادن متفاوت بودن غرور(غرور شاعرانه)
موج آفرینی و مدگرایی شعری اگر سنجیده، آگاهانه و با پشتوانه ی مطالعه و تجربه صورت نگیرد نوعی "خودکشی شعری" خواهد بود.
به نقل از کتاب "از نتایج سحر" دکتر محمدرضا سنگری
آخرین ویرایش توسط مدیر: