- Oct
- 3,061
- 8,743
- 193
- وضعیت پروفایل
- آخه بعد از تو تو قلب من آتیشه آخه دلتنگی غرور مگه حالیشه؟! ??
اولین نکته در دوخت لباسهای مجلسی اینه که حتما باید از الگویی استفاده کنید که پنس سرشانه داره تا بتونید به راحتی ایرادهای اندامی را روی الگوی لباس مجلسیتون پیاده کنید . چون لباسهای مجلسی باید کاملا قالب بدن باشن و به همین خاطر ایرادهای اندامی باید با دقت بیشتری روی الگو پیاده بشن .
دومین نکته اینه که باید از الگوی +2 برای دوخت این لباسها استفاده کرد . اکثر الگوهایی که ما برای دوخت لباس و مانتو ازشون استفاده میکنیم الگوهای +5 هستن ( یعنی آزادی اونها 5 سانتی متره ) که برای لباسهای مجلسی این الگوها رو باید به الگوی + 2 تبدیل کنیم تا لباس کاملا جذبِ بدن بشه .
تبدیل الگوی +5 به الگوی +2 :
ابتدا 1.5 سانتی متر از خط سینه داخل میشیم و علامت میزنیم .
یک سانتی متر از خط کف حلقه بالا میریم و علامت میزنیم .
0.5 سانتی متر از خط ک*مر داخل میشیم و علامت میزنیم .
0.25 سانتی متر ( یعنی دومیل و نیم ) از خط باسن داخل میشیم و علامت میزنیم .
در مرحله ی آخر خط حلقه آستین را طبق شکل تا نقطه ی موازنه اصلاح کرده و خط پهلوی جدید را رسم میکنیم .
دقیقا همین عملیات را روی قسمت پشت الگو هم اجرا میکنیم .
در قسمت آستین هم از خطِ وسط آستین نیم سانت به سمت راست و نیم سانت به سمت چپ رفته علامت میزنیم این خطوط را قیچی میکنیم و روی هم می آوریم و از پهلو های آستین هم یک سانت از سمت چپ و یک سانت از سمت راست کم میکنیم یعنی آستینِ +2 باید یک سانت در وسط و 2 سانت هم در قسمت خطِ کف حلقه آستین و زیرِ آستین تنگ شود .
دومین نکته اینه که باید از الگوی +2 برای دوخت این لباسها استفاده کرد . اکثر الگوهایی که ما برای دوخت لباس و مانتو ازشون استفاده میکنیم الگوهای +5 هستن ( یعنی آزادی اونها 5 سانتی متره ) که برای لباسهای مجلسی این الگوها رو باید به الگوی + 2 تبدیل کنیم تا لباس کاملا جذبِ بدن بشه .
تبدیل الگوی +5 به الگوی +2 :
ابتدا 1.5 سانتی متر از خط سینه داخل میشیم و علامت میزنیم .
یک سانتی متر از خط کف حلقه بالا میریم و علامت میزنیم .
0.5 سانتی متر از خط ک*مر داخل میشیم و علامت میزنیم .
0.25 سانتی متر ( یعنی دومیل و نیم ) از خط باسن داخل میشیم و علامت میزنیم .
در مرحله ی آخر خط حلقه آستین را طبق شکل تا نقطه ی موازنه اصلاح کرده و خط پهلوی جدید را رسم میکنیم .
دقیقا همین عملیات را روی قسمت پشت الگو هم اجرا میکنیم .
در قسمت آستین هم از خطِ وسط آستین نیم سانت به سمت راست و نیم سانت به سمت چپ رفته علامت میزنیم این خطوط را قیچی میکنیم و روی هم می آوریم و از پهلو های آستین هم یک سانت از سمت چپ و یک سانت از سمت راست کم میکنیم یعنی آستینِ +2 باید یک سانت در وسط و 2 سانت هم در قسمت خطِ کف حلقه آستین و زیرِ آستین تنگ شود .
آخرین ویرایش توسط مدیر: