۶ – مرگ سوپرمن (The Death of Superman)
سال انتشار: ۲۰۱۸
کارگردان: سم لیو، جیک کاستورنا، جیمز تاکر
صداپیشگان: جری اوکانل، ربکا رومین، رین ویلسون، روزاریو داوسن، …
از منظر سینما و انیمیشن، این اثر سومین اقتباس از کمیک معروف «مرگ سوپرمن» بهشمار میرود؛ اما بدون شک بهترینِ آنهاست و با اختلاف از انیمیشن «سوپرمن: روز رستاخیز» پیشی گرفته است. یک اثر کمنقص که اتفاقاً یکی از نویسندگان خوب صنعت کمیک بوک یعنی آقای پیتر جی. توماسی نویسندگی فیلمنامهی آن را برعهده داشت.
در این انیمیشن یکی از بهترین نسخهها از شخصیت کلارک کنت/سوپرمن را شاهد هستیم و برخلاف آثار قبلیِ جهان مشترک انیمیشنهای دی سی، این سوپرمن همان چیزی است که باید باشد، و سازندگان این انیمیشن میدانستهاند که باید چه کار کنند تا شخصیتپردازی این کاراکتر محبوب کاملاً به دل بیننده بنشیند و درنهایت، مرگ او تاثیرگذار باشد. همچنین را*بطه عاشقانهی کلارک کنت با لوییز لین، که به استثنای دوره New 52 همواره بخشی جداییناپذیر در داستانهای سوپرمن بوده، از نو به تصویر کشیده شد؛ درحالیکه در آثار قبلی این جهان از آن خبری نبود. گذشته از اینها، پیشینهی دومزدی بهعنوان سلاح بسیار مخرب و کشندهای که توسط دارکساید بهوجود آمده و فرستاده شده تا تمدنها را نابود کند، یکی از نکات کلیدی انیمیشن بود و حضور این هیولای مخوف، در هر صحنهای قلبها را به تپش میانداخت.
«مرگ سوپرمن» سکانسهای اکشن بسیار جذاب و انیماتوریِ بینظیری دارد و از این حیث قطعاً یکی از بهترینهای دی سی است و حتی در میان این آثار میتوان آن را صاحب سبک دانست. کافیست که نگاهی به سکانس مبارزهی واندرومن با دومزدی یا سکانس نبرد پایانی آن بیاندازید تا به این موضوع پیببرید. انیمیشن مرگ سوپرمن بعد از چند اثر متوسط و بعضاً خوبی که از زمان انیمیشن «تناقض فلشپوینت» منتشر شده بودند، روح تازهای به دنیای انیمیشنی دی سی دمید و خود را بهخوبی در دل هواداران جا کرد.
کارگردان: سم لیو، جیک کاستورنا، جیمز تاکر
صداپیشگان: جری اوکانل، ربکا رومین، رین ویلسون، روزاریو داوسن، …
از منظر سینما و انیمیشن، این اثر سومین اقتباس از کمیک معروف «مرگ سوپرمن» بهشمار میرود؛ اما بدون شک بهترینِ آنهاست و با اختلاف از انیمیشن «سوپرمن: روز رستاخیز» پیشی گرفته است. یک اثر کمنقص که اتفاقاً یکی از نویسندگان خوب صنعت کمیک بوک یعنی آقای پیتر جی. توماسی نویسندگی فیلمنامهی آن را برعهده داشت.
در این انیمیشن یکی از بهترین نسخهها از شخصیت کلارک کنت/سوپرمن را شاهد هستیم و برخلاف آثار قبلیِ جهان مشترک انیمیشنهای دی سی، این سوپرمن همان چیزی است که باید باشد، و سازندگان این انیمیشن میدانستهاند که باید چه کار کنند تا شخصیتپردازی این کاراکتر محبوب کاملاً به دل بیننده بنشیند و درنهایت، مرگ او تاثیرگذار باشد. همچنین را*بطه عاشقانهی کلارک کنت با لوییز لین، که به استثنای دوره New 52 همواره بخشی جداییناپذیر در داستانهای سوپرمن بوده، از نو به تصویر کشیده شد؛ درحالیکه در آثار قبلی این جهان از آن خبری نبود. گذشته از اینها، پیشینهی دومزدی بهعنوان سلاح بسیار مخرب و کشندهای که توسط دارکساید بهوجود آمده و فرستاده شده تا تمدنها را نابود کند، یکی از نکات کلیدی انیمیشن بود و حضور این هیولای مخوف، در هر صحنهای قلبها را به تپش میانداخت.
«مرگ سوپرمن» سکانسهای اکشن بسیار جذاب و انیماتوریِ بینظیری دارد و از این حیث قطعاً یکی از بهترینهای دی سی است و حتی در میان این آثار میتوان آن را صاحب سبک دانست. کافیست که نگاهی به سکانس مبارزهی واندرومن با دومزدی یا سکانس نبرد پایانی آن بیاندازید تا به این موضوع پیببرید. انیمیشن مرگ سوپرمن بعد از چند اثر متوسط و بعضاً خوبی که از زمان انیمیشن «تناقض فلشپوینت» منتشر شده بودند، روح تازهای به دنیای انیمیشنی دی سی دمید و خود را بهخوبی در دل هواداران جا کرد.
آخرین ویرایش توسط مدیر: