شیوهٔ نوشتار
دیکنز نیز مانند بسیاری از رماننویسان دیگر (جرج الیوت، امیل زولا، دفو) از روزنامهنگاری آغاز کرد و سپس از واقعیت به خیال گرایید. وی نیز مانند دیوید کاپرفیلد را در حالی مینوشت که مقید به سخن دیگران بود. کارش در مقام گزارشگر مذاکرات پارلمانی به او سرعت و دقت آموخت. چارلز دیکنز از گزارشگری به شکل آزادتری از روزنامهنگاری گروید. طرحوارههایی از بوز در معنا مجموعه مقالاتی است که جریان تکامل رشد تدریجی این داستانسرا، شخصیتآفرین و تحلیلگر محیطها و اشیا را به دست میدهد. او هرچند هرگز از روزنامهنگاری نبرید و همواره سردبیر مجلات و سرگرم نوشتن مقالاتی برای روزنامهها و سخنرانیها بود، اما گفته میشود نمونهای روشن از کوشش روزنامهنگاری برای اعتلا بخشی به استعدادهای نویسندگی خویش است.
دیکنز نیز مانند بسیاری از رماننویسان دیگر (جرج الیوت، امیل زولا، دفو) از روزنامهنگاری آغاز کرد و سپس از واقعیت به خیال گرایید. وی نیز مانند دیوید کاپرفیلد را در حالی مینوشت که مقید به سخن دیگران بود. کارش در مقام گزارشگر مذاکرات پارلمانی به او سرعت و دقت آموخت. چارلز دیکنز از گزارشگری به شکل آزادتری از روزنامهنگاری گروید. طرحوارههایی از بوز در معنا مجموعه مقالاتی است که جریان تکامل رشد تدریجی این داستانسرا، شخصیتآفرین و تحلیلگر محیطها و اشیا را به دست میدهد. او هرچند هرگز از روزنامهنگاری نبرید و همواره سردبیر مجلات و سرگرم نوشتن مقالاتی برای روزنامهها و سخنرانیها بود، اما گفته میشود نمونهای روشن از کوشش روزنامهنگاری برای اعتلا بخشی به استعدادهای نویسندگی خویش است.
آخرین ویرایش توسط مدیر: