شمارههای دوم و سوم فصلنامه «بهائیشناسی» از سوی مرکز بهائیپژوهی منتشر شد.
شمارههای دوم و سوم فصلنامه تخصصی، فرهنگی، اجتماعی در نقد بهائیت با عنوان «بهائیشناسی» با مدیرمسئولی عبدالحسین فخاری و سردبیری محمد گوگانی از سوی مرکز بهائیپژوهی به چاپ رسید.
گفتوگو با دکتر رسول جعفریان درباره تاریخ بهائیت، پاسخ به نقد تورج امینی نسبت به دیدگاههای بهائیشناسی درباره «فرانچسکو فیچیکیا»، نمایشگاه مطبوعات؛ دستاوردها و پیامدها، نامه دکتر حسین پژوهش به مخملباف، نگاهی به گفتوگوی مرتضی اسماعیلپور با آرمین اشراقی، اسنادی درباره جایگاه صبح ازل در نگاه باب، سونامی سانسور در آئین بهائی، بهائیت از دیدگاه منتقدان و روشنفکران بهائی، بررسی تضادهای درونی میان گفتارها و رفتارهای سید باب در مسئله امام زمان (عج)، پاسخ به شبهات بهائی، نقد و بررسی لزوم تجدید بعثت پیامبران براساس مقتضیات زمان، وحدت عالم انسانی یا وحدت بهائی و بررسی تطبیقی عقیده مسلمانان و بهائیان در مورد امام غائب، سرفصلهای این دو شماره از فصلنامه تخصصی «بهائیشناسی» را شامل میشوند.
در صفحه ۶۴ این فصلنامه در مقالهای با عنوان «اسنادی درباره جایگاه صبح ازلی در نگاه باب» به قلم سید مقداد نبوی رضوی میخوانیم: «میرزا یحیی نوری فرزند میرزا عباس (میرزا بزرگ نوری) مشهور به «ازل»، «صبح ازل»، «وحید» و «ثمره» یکی از شخصیتهای مشهور در میان بابیان و بهائیان است. وی در حدود سال ۱۲۴۶ ق در تهران به دنیا آمد. در سال ۱۲۶۳ ق، به سبب تکاپوهای زیادی که برادرش، میرزا حسینعلی در گسترش آئین باب داشت، با آن اعتقاد آشنا شد و به جمع پیروان باب پیوست.
شمارههای دوم و سوم فصلنامه تخصصی، فرهنگی، اجتماعی در نقد بهائیت با عنوان «بهائیشناسی» با مدیرمسئولی عبدالحسین فخاری و سردبیری محمد گوگانی از سوی مرکز بهائیپژوهی به چاپ رسید.
گفتوگو با دکتر رسول جعفریان درباره تاریخ بهائیت، پاسخ به نقد تورج امینی نسبت به دیدگاههای بهائیشناسی درباره «فرانچسکو فیچیکیا»، نمایشگاه مطبوعات؛ دستاوردها و پیامدها، نامه دکتر حسین پژوهش به مخملباف، نگاهی به گفتوگوی مرتضی اسماعیلپور با آرمین اشراقی، اسنادی درباره جایگاه صبح ازل در نگاه باب، سونامی سانسور در آئین بهائی، بهائیت از دیدگاه منتقدان و روشنفکران بهائی، بررسی تضادهای درونی میان گفتارها و رفتارهای سید باب در مسئله امام زمان (عج)، پاسخ به شبهات بهائی، نقد و بررسی لزوم تجدید بعثت پیامبران براساس مقتضیات زمان، وحدت عالم انسانی یا وحدت بهائی و بررسی تطبیقی عقیده مسلمانان و بهائیان در مورد امام غائب، سرفصلهای این دو شماره از فصلنامه تخصصی «بهائیشناسی» را شامل میشوند.
در صفحه ۶۴ این فصلنامه در مقالهای با عنوان «اسنادی درباره جایگاه صبح ازلی در نگاه باب» به قلم سید مقداد نبوی رضوی میخوانیم: «میرزا یحیی نوری فرزند میرزا عباس (میرزا بزرگ نوری) مشهور به «ازل»، «صبح ازل»، «وحید» و «ثمره» یکی از شخصیتهای مشهور در میان بابیان و بهائیان است. وی در حدود سال ۱۲۴۶ ق در تهران به دنیا آمد. در سال ۱۲۶۳ ق، به سبب تکاپوهای زیادی که برادرش، میرزا حسینعلی در گسترش آئین باب داشت، با آن اعتقاد آشنا شد و به جمع پیروان باب پیوست.
آخرین ویرایش توسط مدیر: