- May
- 13,949
- 20,889
- 238
- وضعیت پروفایل
- خودت شاید نمیدانی چه کردی با دلم اما، دل یک ادم سرسخت را بردی خدا قوت!
آموزش رنگ آمیزی به کودک سه تا چهارساله
چگونه باید رنگ کردن داخل تصویرهای کشیده را به کودک4-3 ساله ،5-4 ساله و 6-5 ساله اموزش داد؟ (مثلا چطور باید گفت خارج از تصویر را رنگ نکند؟)
یکی از مهمترین و کلیدی ترین ابزاری که میتواند قدرت کنترل مغز و ذهن را بر اعصاب و عضلات دست و انگشتان کودک را افزایش میدهد نقاشی، کارهای تکه چسبانی،خمیربازی و قیچی کاری است. ولی درهمین این قوت بخشیدن، اگر محدودیتها خصوصاً برای کودکان تا 6 سال زیاد باشد از نقاشی یا ساختن کارهای دستی و خلاقه زده میشوند و عملاً از نتایجی که برای خلاقیت مد نظر است دور خواهیم ماند. یکی از فاکتورهای مهم در ایجاد کارهای خلاقه آزادی عمل است. کودک در ایجاد ساختارهای رنگی قطعاً نمیتواند رنگها را درست در همانجا که میخواهیم بزند، درست مثل زمانی که میخواهد حرف بزند و حروف،کلمات و جملات را سر جای آنها به کار نمیبرد و با این احوال،او را مورد تشویق قرار میدهیم. و با ایجاد هیجان در او تمایل به گفتن و حرف زدن را زیاد میکنیم و او هر بار در تجربههای گفتاری به زبان و بیان خود کیفیت میدهد. همین تربیت در عملکردهای قلمی و خلاقه در کارهای بصری و تجسمی کودک نیز مصداق دارد.
کودک باید اختیار داششته باشد رنگها را کمی پس و پیش بزند تا ابتدا از هیجان ایجاد رنگ در سطوح به شوق بیاید. پس از آن با تشویق ما باز طالب تداوم اجرای کارهای تجسمی شود و در حین کار، آرام آرام مواردی را که متمرکزتر رنگ کرده مورد تشویق بیشتر قرار دهیم. یکی از مواردی که میتوانیم بفهمیم کودکی کم توان در یادگیری است یا به اصطلاح بیش فعال است در عملکرد طراحی و رنگآمیزی کار است. کودکان بیش فعال کارها را با دقت و تمرکز رنگ نمیکنند و یا فرم واشکال ترسیمی (متناسب با سن و سال کودک) از وضوح خوبی برخوردار نیست. یا علیرغم آموزشهای مکرر برای اتمام رنگ آمیزی یک فرم یا محدوده ،حوصله و تمرکز به خرج نمی دهد.
چگونه باید رنگ کردن داخل تصویرهای کشیده را به کودک4-3 ساله ،5-4 ساله و 6-5 ساله اموزش داد؟ (مثلا چطور باید گفت خارج از تصویر را رنگ نکند؟)
یکی از مهمترین و کلیدی ترین ابزاری که میتواند قدرت کنترل مغز و ذهن را بر اعصاب و عضلات دست و انگشتان کودک را افزایش میدهد نقاشی، کارهای تکه چسبانی،خمیربازی و قیچی کاری است. ولی درهمین این قوت بخشیدن، اگر محدودیتها خصوصاً برای کودکان تا 6 سال زیاد باشد از نقاشی یا ساختن کارهای دستی و خلاقه زده میشوند و عملاً از نتایجی که برای خلاقیت مد نظر است دور خواهیم ماند. یکی از فاکتورهای مهم در ایجاد کارهای خلاقه آزادی عمل است. کودک در ایجاد ساختارهای رنگی قطعاً نمیتواند رنگها را درست در همانجا که میخواهیم بزند، درست مثل زمانی که میخواهد حرف بزند و حروف،کلمات و جملات را سر جای آنها به کار نمیبرد و با این احوال،او را مورد تشویق قرار میدهیم. و با ایجاد هیجان در او تمایل به گفتن و حرف زدن را زیاد میکنیم و او هر بار در تجربههای گفتاری به زبان و بیان خود کیفیت میدهد. همین تربیت در عملکردهای قلمی و خلاقه در کارهای بصری و تجسمی کودک نیز مصداق دارد.
کودک باید اختیار داششته باشد رنگها را کمی پس و پیش بزند تا ابتدا از هیجان ایجاد رنگ در سطوح به شوق بیاید. پس از آن با تشویق ما باز طالب تداوم اجرای کارهای تجسمی شود و در حین کار، آرام آرام مواردی را که متمرکزتر رنگ کرده مورد تشویق بیشتر قرار دهیم. یکی از مواردی که میتوانیم بفهمیم کودکی کم توان در یادگیری است یا به اصطلاح بیش فعال است در عملکرد طراحی و رنگآمیزی کار است. کودکان بیش فعال کارها را با دقت و تمرکز رنگ نمیکنند و یا فرم واشکال ترسیمی (متناسب با سن و سال کودک) از وضوح خوبی برخوردار نیست. یا علیرغم آموزشهای مکرر برای اتمام رنگ آمیزی یک فرم یا محدوده ،حوصله و تمرکز به خرج نمی دهد.
آخرین ویرایش توسط مدیر: