- Jul
- 3,528
- 676
- 158
2- روش امیل ژاک:
امیل ژاک – دالکروز آهنگساز، نوازنده و آموزگار سوئیسی بود و معتقد بود که دوران کودکی برای گسترش مهارتهای پایهای موسیقی بسیار اهمیت دارد و رشد هوش و شعور موسیقایی یکی از زیر ساختهای آموزش و تربیت کودکان است. وی روشی را تدوین کرد که اساس آن بر بداهه خوانی در سلفژ و سرایش بود اما در عمل با حرکاتی مواجه شد که خودش آن را «یوریتمیک» نامگذاری نمود.
«یوریتمیک» حرکاتی بود که کودکان را از طریق حرکتهای فیزیکی به درک و دریافت مفاهیم و عناصر موسیقایی نظیر: ملودی، ریتم، هارمونی سبک و فرم میرساند. در این روش ذهن بر حرکات بدن تأثیر داشت. دست زدن، پریدن، صحبت کردن، آواز خواندن، قدم زدن، خزیدن، لغزیدن، تلو تلو خو*ردن و … در این شیوه استفاده میشوند.
امیل ژاک – دالکروز آهنگساز، نوازنده و آموزگار سوئیسی بود و معتقد بود که دوران کودکی برای گسترش مهارتهای پایهای موسیقی بسیار اهمیت دارد و رشد هوش و شعور موسیقایی یکی از زیر ساختهای آموزش و تربیت کودکان است. وی روشی را تدوین کرد که اساس آن بر بداهه خوانی در سلفژ و سرایش بود اما در عمل با حرکاتی مواجه شد که خودش آن را «یوریتمیک» نامگذاری نمود.
«یوریتمیک» حرکاتی بود که کودکان را از طریق حرکتهای فیزیکی به درک و دریافت مفاهیم و عناصر موسیقایی نظیر: ملودی، ریتم، هارمونی سبک و فرم میرساند. در این روش ذهن بر حرکات بدن تأثیر داشت. دست زدن، پریدن، صحبت کردن، آواز خواندن، قدم زدن، خزیدن، لغزیدن، تلو تلو خو*ردن و … در این شیوه استفاده میشوند.
آخرین ویرایش توسط مدیر: