سرپرست بخش فرهنگی و هنری + طراح آزمایشی وبتون
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
منتقد انجمن
ژورنالیست انجمن
مقامدار آزمایشی
«هنر۱۴۰۲» در آینه مهر؛
فرآیند تولید و ارایه محصولات موسیقایی در سال ۱۴۰۲ اگرچه فراز و نشیبهای زیادی داشت اما دربرگیرنده اتفاقاتی بود که مراجعه به برخی از آنها میتواند مشتمل بر بازخوانی قصههای جالبی باشد.
خبرگزاری مهر -گروه هنر-علیرضا سعیدی؛ بیتردید سال ۱۴۰۲ برای موسیقی ایران دربرگیرنده رویدادها و اتفاقاتی بود که رجوع دوباره به آنها میتواند مشتمل بر مطالعه و بازخوانی قصهها و روایتهایی باشد که برخی از آنها در گستره فهم هنرمندان و مخاطبان، قصههایی تلخ و ناخوشایند و برخی دیگر از حکایتهایش اتفاقات شیرینی بود که هم برای فعالان عرصه موسیقی و هم برای مخاطبانش، انتقال دهنده حس و حال خوبی شد و توانست در حافظه شنیداریشان جایگاه بالایی پیدا کند.
فرآیندی به شدت پرفراز و نشیب که نشاتگرفته از آنچه «خوب» یا «بد» در جامعه اتفاق افتاد، دچار تغییر و تحول شد و شرایطی را ایجاد کرد که جریان موسیقی همچنان به عنوان یکی از مهمترین عناصر در دگرگونی رفتار اجتماعی شهروندان، تأثیر مستقیمی بر جای بگذارد.
این مسیر اگرچه به دلیل حجم گسترده ملاحظات و اظهارنظرهای کارشناسانهای که در حوزه موسیقی وجود دارد، هنوز نمیتواند همچون سینما در شرایط متفاوتتری قرار گیرد، اما بیگمان یکی از مهمترین مؤلفههای هنری برای پیشرفت و ارتقای نظام اقتصادی فرهنگ و هنر است. اکنون موسیقی در ردیف یکی از بهترین بسترها برای کسب درآمد و بازاریابی فعالیتهای فرهنگی هنری دنیا قرار گرفته و میتواند برای آنچه از آن به عنوان منافع اقتصادی یاد میکنیم، ایفای نقش کند.
شرایطی که فارغ از آنچه در موسیقی پاپ کم و بیش تجربه شده، هنوز نتوانسته در قاعدهای نظاممند مبتنی بر توسعه اقتصادی نقش ایفا کند. چارچوبی که به نظر میآید با توجه به کسب تجربیاتی که در این زمینه به دست آمده، میتواند بستر مناسبی برای تمرکز و تحلیل بیشتر باشد و فضا را به سمت و سویی هدایت کند که نظام اقتصادی موسیقی ایران در توسعه اقتصادی کشورمان نقش ایفا کند.
خبرسازترین اتفاقات حوزه موسیقی در سالی که گذشت/ هم تلخ هم شیرین!
فرآیند تولید و ارایه محصولات موسیقایی در سال ۱۴۰۲ اگرچه فراز و نشیبهای زیادی داشت اما دربرگیرنده اتفاقاتی بود که مراجعه به برخی از آنها میتواند مشتمل بر بازخوانی قصههای جالبی باشد.
خبرگزاری مهر -گروه هنر-علیرضا سعیدی؛ بیتردید سال ۱۴۰۲ برای موسیقی ایران دربرگیرنده رویدادها و اتفاقاتی بود که رجوع دوباره به آنها میتواند مشتمل بر مطالعه و بازخوانی قصهها و روایتهایی باشد که برخی از آنها در گستره فهم هنرمندان و مخاطبان، قصههایی تلخ و ناخوشایند و برخی دیگر از حکایتهایش اتفاقات شیرینی بود که هم برای فعالان عرصه موسیقی و هم برای مخاطبانش، انتقال دهنده حس و حال خوبی شد و توانست در حافظه شنیداریشان جایگاه بالایی پیدا کند.
فرآیندی به شدت پرفراز و نشیب که نشاتگرفته از آنچه «خوب» یا «بد» در جامعه اتفاق افتاد، دچار تغییر و تحول شد و شرایطی را ایجاد کرد که جریان موسیقی همچنان به عنوان یکی از مهمترین عناصر در دگرگونی رفتار اجتماعی شهروندان، تأثیر مستقیمی بر جای بگذارد.
این مسیر اگرچه به دلیل حجم گسترده ملاحظات و اظهارنظرهای کارشناسانهای که در حوزه موسیقی وجود دارد، هنوز نمیتواند همچون سینما در شرایط متفاوتتری قرار گیرد، اما بیگمان یکی از مهمترین مؤلفههای هنری برای پیشرفت و ارتقای نظام اقتصادی فرهنگ و هنر است. اکنون موسیقی در ردیف یکی از بهترین بسترها برای کسب درآمد و بازاریابی فعالیتهای فرهنگی هنری دنیا قرار گرفته و میتواند برای آنچه از آن به عنوان منافع اقتصادی یاد میکنیم، ایفای نقش کند.
شرایطی که فارغ از آنچه در موسیقی پاپ کم و بیش تجربه شده، هنوز نتوانسته در قاعدهای نظاممند مبتنی بر توسعه اقتصادی نقش ایفا کند. چارچوبی که به نظر میآید با توجه به کسب تجربیاتی که در این زمینه به دست آمده، میتواند بستر مناسبی برای تمرکز و تحلیل بیشتر باشد و فضا را به سمت و سویی هدایت کند که نظام اقتصادی موسیقی ایران در توسعه اقتصادی کشورمان نقش ایفا کند.