- Jun
- 9,056
- 24,695
- 238
- وضعیت پروفایل
- مَن؛ نقآشِ بومِ کوچَک
پنج خطای رایج هنگام آغاز داستان?
?|• هیچ اتفاقی نیفتد
?|• پسزمینه داستانی بیش از حد
?|• مبهم یا ناپایدار بودن راوی
?|• باورپذیر نبودن شخصیتها
?|• خنثی و غیرجذاب بودن لحن داستان
?|• هیچ اتفاقی نیفتد
~ داستان با توصیف اتفاقات همیشگی و گپوگفت یا منظره شروع بشه، اما هیچ اتفاق مهمی نیفته.
خوانندهها مجذوب داستان نمیشن مگه اینکه کنش یا گرهای توی داستان باشه.
?|• پسزمینه داستانی بیش از حد
~ خوانندهها معمولا ترجیح میدن قبل از فهمیدن اتفاقات قبلی، وارد اتفاقات کنونی بشن.
توصیف زیاد پسزمینهی رمان نه تنها در آغاز که توی کل رمان، قاتل داستانه.
?|• مبهم یا ناپایدار بودن راوی
~ اگه خوانندهها ندونن راوی یا شخصیت اصلی کیه که باهاش همذاتپنداری کنن، درگیر شدن با داستانتون براشون سخت میشه.
~ اگر روایتتون اول شخص بود هم زود اسم و جنسیت و مشخصات راوی رو نشون بدید.
?|• باورپذیر نبودن شخصیتها
~ اگر شخصیتها هیچ وجه مشترکی با آدمهای واقعی که دارای نقص هستن نداشته باشن، احتمالا خواننده علاقهای به دونستن داستان اون شخصیتها نشون نمیده.
شما به چیزی منحصر به فرد در مورد شخصیتهاتون نیاز دارید.
?|• خنثی و غیرجذاب بودن لحن داستان
~ آوا و لحن داستان قراره خواننده رو جذب کنه.
تعریف دقیق این سخته، ولی میشه اون رو نوعی اطمینان توی نوشته دونست که باعث میشه خواننده حس کنه نویسنده حرفی مهم و جذاب داره.
?|• هیچ اتفاقی نیفتد
?|• پسزمینه داستانی بیش از حد
?|• مبهم یا ناپایدار بودن راوی
?|• باورپذیر نبودن شخصیتها
?|• خنثی و غیرجذاب بودن لحن داستان
?|• هیچ اتفاقی نیفتد
~ داستان با توصیف اتفاقات همیشگی و گپوگفت یا منظره شروع بشه، اما هیچ اتفاق مهمی نیفته.
خوانندهها مجذوب داستان نمیشن مگه اینکه کنش یا گرهای توی داستان باشه.
?|• پسزمینه داستانی بیش از حد
~ خوانندهها معمولا ترجیح میدن قبل از فهمیدن اتفاقات قبلی، وارد اتفاقات کنونی بشن.
توصیف زیاد پسزمینهی رمان نه تنها در آغاز که توی کل رمان، قاتل داستانه.
?|• مبهم یا ناپایدار بودن راوی
~ اگه خوانندهها ندونن راوی یا شخصیت اصلی کیه که باهاش همذاتپنداری کنن، درگیر شدن با داستانتون براشون سخت میشه.
~ اگر روایتتون اول شخص بود هم زود اسم و جنسیت و مشخصات راوی رو نشون بدید.
?|• باورپذیر نبودن شخصیتها
~ اگر شخصیتها هیچ وجه مشترکی با آدمهای واقعی که دارای نقص هستن نداشته باشن، احتمالا خواننده علاقهای به دونستن داستان اون شخصیتها نشون نمیده.
شما به چیزی منحصر به فرد در مورد شخصیتهاتون نیاز دارید.
?|• خنثی و غیرجذاب بودن لحن داستان
~ آوا و لحن داستان قراره خواننده رو جذب کنه.
تعریف دقیق این سخته، ولی میشه اون رو نوعی اطمینان توی نوشته دونست که باعث میشه خواننده حس کنه نویسنده حرفی مهم و جذاب داره.
آخرین ویرایش توسط مدیر: