√ پس از نقد، روی داستانک شما نظارت خواهد شد و در صورت عدم توجه به حرفها و راهنماییهای منتقد، با درخواستهای نقد بعدی شما، موافقت نخواهد شد!
√ نقدها در کمال انصاف بوده و منتقد فرد وارد به مباحث ادبیست؛ و از بابت صحت نقد و راهنمایی ِ منتقد، نگرانی نداشته باشید.
√ نقدپذیر باشید و در برابر نقد خود، جبهه نگیرید. چرا که تمام تلـاش ما در جهت پیشرفت نویسندههاست.
آغاز یک شروع آرام و تراژدی بود که نویسنده آهسته و پاورچین به سوی گره ی داستان گام بر می دارد. با سر نخ هایی که به مخاطب داده می شود این جاذبه پدید می آید که مخاطب برای یافتن پاسخ به ادامه ی داستانک بپردازد و ذهن در مقابل سرنخ ها و معماها احساس عطش به خود میگیرد.
?نقد نام داستانک :
نام اثر امری سلیقه ایست که بر عهده ی نویسنده می باشد اما مناسب ژانر اجتماعی و تراژدی بود. نام داستانک به درستی برگزیده شده است چرا که با محتوا و ژانر هماهنگی های لازم را دارد.
?نقد جلد داستانک:
یکی از نکات مثبت جلد تکست روی آن است که کنجکاوی را در انسان تحریک میکند و تصویر مبهم جلد به شدت آن می افزاید.
جلد زیبا و با ژانر و محتوا هماهنگ می باشد.
?نقد از نظر علائم نگارشی :
داستان از نظر علائم نگارشی هیچ مشکلی نداشت.
?نقد کشمکش داستان (CONFLICT) :
کشمکش داستان اتفاق هایی بود که شخصیت ها در میان آنها پدیدار شده بودند و کسی علت هیچ یک از آنها را نمی دانست، اولین گره وجود شخصی به نام اهورا در زندان است و موضوع بعدی آمدن شخصی به نام بردیا در زندان که گویی به خاطر آسیب رساندن به اهورا پا به زندان گذاشته و علت تمامی اینها نا مشخص بود.
?نقد فضا سازی(Setting) :
برخی پارت ها شامل فضاسازی کامل بود اما برخی پارت ها کمتر به آن اشاره شده بود اما توصیفات از فضا برای محتوای محدود داستانک مناسب و جایز بود.
?نقد شخصیت پردازی(CHARACTERIZATION) :
نویسنده به خوبی توانسته شخصیت پردازی کند.
از شخصیت منفی داستان "بردیا" گرفته تا شخصیت منجی داستان "نیکو" برادری که پس از طرد شدن و بی محلی ها برادرش را رها نکرد و به کمکش آمد و گونه ای میتوان گفت قهرمان داستان نیکو بود. از سوی دیگر ابتدای داستان به شخصیت شخص های دیگر در زندان پرداخته شد.
شخصیت ها واحد بودند و این امر بر باور پذیری داستان تاثیر داشت.
?نقد دیالوگ(DIALOGUE) :
دیالوگ ها به جا بودند هرچند برخی از پست ها فاقد دیالوگ بودند که این امر در داستانک می تواند جایز باشد و دلیل بر ضعف نویسنده نیست.
دیالوگ ها بسیار روان بودند. و این داستان را به سمت رئالیسم سوق می داد.
?نقد زاویه ی دید (POINT OF View) :
ابتدا با مطالعه ی داستان با خود میگوییم ای کاش زاویه ی دید اول انتخاب می شد اما در ادامه متوجه خواهیم شد که زاویه دید سوم شخص می تواند بهترین گزینه باشد چرا که در ادامه شخصیت طی یک قتل نابود می شود و باقی ماجرا از شخصیت های دیگر صورت می گیرد. انتخاب زاویه دید انتخابی صحیح بود.