پیشینه مجسمه سازی در قرون تاریک (میلادی 800-500)
همانطور که از نام آن پیداست،
این عصر، زمانه ای تاریک و ساکت در هنر مجسمه سازی اروپا بوده است.
هنر کلیساها بسیار ضعیف شد و شهرها از قدرت و تمدن کمتری بهره مند بودند.
در نقاطی از اروپا به طور مثال ایرلند،
تعدادی صلیب های سنگی منقوش به مناظر انجیل ساخته شد.
در این میان آثار کمرنگی که هنر سده های میانه نیز در این زبان خودنمایی می کنند.
حائز اهمیت آن است که ارتباط کلیدی میان معماری و مجسمه وجود دارد؛
بدین مفهوم که ساختمانهای ساخته شده معمولا نیاز به تزئینات مجسمه گونه داشتند.
این تزئینات هم داخل و خارج ساختمان را در بر می گرفتند.
ستونهای حامل نیز همانند سردرها نیاز به نقوش و مجسمه و نقش بر جسته داشتند.
به بیان ساده ، مجسمه سازی های قرون وسطی علاقه خاصی به معماران داشتند
به این دلیل که هر برنامه ایی برای ساخت ساختمان های بزرگ در کنار خود مجسمه سازانی را لازم داشت.
همانطور که از نام آن پیداست،
این عصر، زمانه ای تاریک و ساکت در هنر مجسمه سازی اروپا بوده است.
هنر کلیساها بسیار ضعیف شد و شهرها از قدرت و تمدن کمتری بهره مند بودند.
در نقاطی از اروپا به طور مثال ایرلند،
تعدادی صلیب های سنگی منقوش به مناظر انجیل ساخته شد.
در این میان آثار کمرنگی که هنر سده های میانه نیز در این زبان خودنمایی می کنند.
حائز اهمیت آن است که ارتباط کلیدی میان معماری و مجسمه وجود دارد؛
بدین مفهوم که ساختمانهای ساخته شده معمولا نیاز به تزئینات مجسمه گونه داشتند.
این تزئینات هم داخل و خارج ساختمان را در بر می گرفتند.
ستونهای حامل نیز همانند سردرها نیاز به نقوش و مجسمه و نقش بر جسته داشتند.
به بیان ساده ، مجسمه سازی های قرون وسطی علاقه خاصی به معماران داشتند
به این دلیل که هر برنامه ایی برای ساخت ساختمان های بزرگ در کنار خود مجسمه سازانی را لازم داشت.
آخرین ویرایش توسط مدیر: