شیوه هنری گروه بزرگی از نگارگران آزاداندیش و نوآور فرانسه در نیمه دوم سده نوزدهم بود کـه بـه زودی جهانگیر شد. این شیوه مبتنی اسـت بر نشان دادن دریافت و برداشت مستقیم هنرمند از دیدههاي زودگذر با بکار بردن لخته رنگهاي تجزیه شده و تابناک برای نمایش لرزشهاي نور خورشید. دراین روش اصول مکتبی طراحی دقیق و سایه روشن کاری و ژرفانمایی « پرسپکتیو » فنی و ترکیب بندی متعادل و معمارانه رعایت نمی شود.
در این سبک نقاشان از ضربات «شکسته» و کوتاه قلم مو آغشته به رنگهای خالص و نامخلوط بجای ترکیبهای ظریف رنگها استفاده میکنند. مثلا، بجای ترکیب رنگ های آبی و زرد برای تولید سبز آنها دو رنگ آبی و زرد را مخلوط نشده بروی بوم قرار می دهند تا رنگها حس رنگ سبز را درنظر بیننده به وجود بیاورد. آن ها در نقاشی صحنههاي زندگی مدرن در عوض جزئیات، تأثیرات کلی واضح را نشان می دهند.
در این سبک نقاشان از ضربات «شکسته» و کوتاه قلم مو آغشته به رنگهای خالص و نامخلوط بجای ترکیبهای ظریف رنگها استفاده میکنند. مثلا، بجای ترکیب رنگ های آبی و زرد برای تولید سبز آنها دو رنگ آبی و زرد را مخلوط نشده بروی بوم قرار می دهند تا رنگها حس رنگ سبز را درنظر بیننده به وجود بیاورد. آن ها در نقاشی صحنههاي زندگی مدرن در عوض جزئیات، تأثیرات کلی واضح را نشان می دهند.
آخرین ویرایش توسط مدیر: