بسیاری از مردم هنر دیجیتال را یک پدیده اخیر می دانند ، که شاید در زمان ورود اینستاگرام تصور می شود و به مردم اجازه می دهد تصاویر را به صورت وحشیانه به اشتراک بگذارند. با این حال ، اصطلاح هنر دیجیتال موارد زیادی را در بر می گیرد که بیش از 50 سال است ایجاد شده است. با شروع خشن در سالهای اولیه خود به عنوان ازدواج ریاضی و هنر ، اخیراً واقعاً منفجر شده است ، نه تنها از نظر کیفیت بلکه از نظر وسعت و سبک نیز گسترش یافته است.
هنر دیجیتال در آزمایشگاه کامپیوتر آغاز شد. دانشمندان با استفاده از رایانه به عنوان ابزاری برای ایجاد هنر ، از رایانه هایی در اندازه اتاق برای ایجاد اشکال و خطوط با الگوریتم استفاده کردند و به رایانه ها امکان داد تا نتایج را بر اساس محاسبات ارائه شده دستکاری کنند. با ایجاد نمایش های انتزاعی و آثار تکراری هنر سنتی ، نتایج واقعاً بی نظیر بود. این تکنیک رایانه ای همچنین تکنیک استفاده از گروه های نمادهای کوچک را برای ایجاد تصاویر بزرگتر ، که در سال 1966 در Young Nude به نمایش گذاشته شد ، اولین نمونه پیکسل شده از یک پیکره انسانی نشان داد.
در سال 1949 ، جورج نیس اولین اثر دیجیتالی نمایش داده شده را با Generative Computergrafik ایجاد کرد و گالری هوارد وایز اولین نمایشگاه آثار هنری دیجیتال را در سال 1965 با “تصاویر تولید شده توسط رایانه” میزبانی کرد. در حالی که دنیای فناوری با استفاده گسترده از رایانه سازی در تجارت به سرعت در حال رشد بود ، در سال 1967 اولین گروه سازمان یافته هنرمندان دیجیتال به نام EAT (آزمایشات در هنر و فناوری) مشاهده شد. این افراد که توسط گروهی از هنرمندان و دانشمندان رایانه تشکیل شده اند ، پتانسیل عظیمی را در این همکاری مشاهده کردند و می خواستند رشد آن را تشویق و ارتقا دهند. در عرض چند سال ، هنرمندان دیگری نیز به این سبک پیوستند ، و شامل تکنیک های هنری تعاملی و جنبشی شدند.
هنر دیجیتال در آزمایشگاه کامپیوتر آغاز شد. دانشمندان با استفاده از رایانه به عنوان ابزاری برای ایجاد هنر ، از رایانه هایی در اندازه اتاق برای ایجاد اشکال و خطوط با الگوریتم استفاده کردند و به رایانه ها امکان داد تا نتایج را بر اساس محاسبات ارائه شده دستکاری کنند. با ایجاد نمایش های انتزاعی و آثار تکراری هنر سنتی ، نتایج واقعاً بی نظیر بود. این تکنیک رایانه ای همچنین تکنیک استفاده از گروه های نمادهای کوچک را برای ایجاد تصاویر بزرگتر ، که در سال 1966 در Young Nude به نمایش گذاشته شد ، اولین نمونه پیکسل شده از یک پیکره انسانی نشان داد.
در سال 1949 ، جورج نیس اولین اثر دیجیتالی نمایش داده شده را با Generative Computergrafik ایجاد کرد و گالری هوارد وایز اولین نمایشگاه آثار هنری دیجیتال را در سال 1965 با “تصاویر تولید شده توسط رایانه” میزبانی کرد. در حالی که دنیای فناوری با استفاده گسترده از رایانه سازی در تجارت به سرعت در حال رشد بود ، در سال 1967 اولین گروه سازمان یافته هنرمندان دیجیتال به نام EAT (آزمایشات در هنر و فناوری) مشاهده شد. این افراد که توسط گروهی از هنرمندان و دانشمندان رایانه تشکیل شده اند ، پتانسیل عظیمی را در این همکاری مشاهده کردند و می خواستند رشد آن را تشویق و ارتقا دهند. در عرض چند سال ، هنرمندان دیگری نیز به این سبک پیوستند ، و شامل تکنیک های هنری تعاملی و جنبشی شدند.
آخرین ویرایش توسط مدیر: