•[??]• مقدمه:
?|• #فیلم_نامه فیلمی کوتاه میتواند کارت ویزیتی عالی برای نویسندهاش باشد. فیلمهای کوتاه فرمی سطحِ پایینتر از داستانگویی سینمایی نیستند.
?|• در حقیقت، برای نوشتن فیلمنامههای کوتاه، درست به همان مهارتهای نگارشِ فیلمنامهای بلند –البته در مقیاسی کوچکتر- نیاز است.
?|• گرچه فرصتهای برنامههای تلویزیونی ممکن است محدود باشند، اما راههای بروز و ظهور فراوانی برای این فرصتها هست.
?|• تازگیها در وبسایت ایندیوایر خواندم: «فیلمهای کوتاه سابق بر این، صورتی هنری بودند. اما حالا واقعاً انفجاری در فیلمسازی رخ داده. فیلمهای کوتاه به خاطر تمام این فناوریهای نو، پیش مردمِ عادی جای بیشتری باز کردهاند، چون خیلی از مردم دست به کارِ ساخت و به اشتراک گذاشتن چنین فیلمهایی در اینترنت هستند. ناگهان دیگر لازم نیست فیلم کوتاه را برای آدمها توضیح دهید. هرکس دستِ کم، یکی دیده!»
?|• بسیاری از بهترین نویسندگان و کارگردانان با فیلم کوتاه آغاز به کار کردهاند.
?|• آیا میدانستید، «ساشا جِرواسی»، نویسنده «ترمینال – The Terminal»، با تکیه بر قدرت فیلم کوتاه خارقالعادهای که نوشته بود، اول نمایندهای (agent) آمریکایی، و بعد شغل نویسندگیِ نان و آبداری در کمپانیِ دریمورکس دست و پا کرد؟
?|• نادر است اما اتفاق میافتد. به هر حال، ساخت فیلم کوتاه راهی عالی است برای پرورش هنرتان و، همینطور وَرز آوردن عضلات نویسندگیتان.
?|• ضمناً اگر آنچنان از تجربه نوشتن برخوردار نیستید، نسبت به نوشتن فیلمی بلند، ترسِ کمتری دارد.
?|• هنگام نوشتنِ فیلمنامه فیلمی کوتاه، هفت قانون هست که بهتر است به خاطر بسپارید.
?|• این قوانین را به مرور و در پستهای آینده خواهیم خواند.
|نوشتهی استِفنی ژولند|
|ترجمهی خاطره کردکریمی|
|ادامه دارد|
?|• #فیلم_نامه فیلمی کوتاه میتواند کارت ویزیتی عالی برای نویسندهاش باشد. فیلمهای کوتاه فرمی سطحِ پایینتر از داستانگویی سینمایی نیستند.
?|• در حقیقت، برای نوشتن فیلمنامههای کوتاه، درست به همان مهارتهای نگارشِ فیلمنامهای بلند –البته در مقیاسی کوچکتر- نیاز است.
?|• گرچه فرصتهای برنامههای تلویزیونی ممکن است محدود باشند، اما راههای بروز و ظهور فراوانی برای این فرصتها هست.
?|• تازگیها در وبسایت ایندیوایر خواندم: «فیلمهای کوتاه سابق بر این، صورتی هنری بودند. اما حالا واقعاً انفجاری در فیلمسازی رخ داده. فیلمهای کوتاه به خاطر تمام این فناوریهای نو، پیش مردمِ عادی جای بیشتری باز کردهاند، چون خیلی از مردم دست به کارِ ساخت و به اشتراک گذاشتن چنین فیلمهایی در اینترنت هستند. ناگهان دیگر لازم نیست فیلم کوتاه را برای آدمها توضیح دهید. هرکس دستِ کم، یکی دیده!»
?|• بسیاری از بهترین نویسندگان و کارگردانان با فیلم کوتاه آغاز به کار کردهاند.
?|• آیا میدانستید، «ساشا جِرواسی»، نویسنده «ترمینال – The Terminal»، با تکیه بر قدرت فیلم کوتاه خارقالعادهای که نوشته بود، اول نمایندهای (agent) آمریکایی، و بعد شغل نویسندگیِ نان و آبداری در کمپانیِ دریمورکس دست و پا کرد؟
?|• نادر است اما اتفاق میافتد. به هر حال، ساخت فیلم کوتاه راهی عالی است برای پرورش هنرتان و، همینطور وَرز آوردن عضلات نویسندگیتان.
?|• ضمناً اگر آنچنان از تجربه نوشتن برخوردار نیستید، نسبت به نوشتن فیلمی بلند، ترسِ کمتری دارد.
?|• هنگام نوشتنِ فیلمنامه فیلمی کوتاه، هفت قانون هست که بهتر است به خاطر بسپارید.
?|• این قوانین را به مرور و در پستهای آینده خواهیم خواند.



آخرین ویرایش توسط مدیر: