تالار هنر
۲۲ فروردین تا ۲۲ اردیبهشت
۱۸:۱۵ | ۱ ساعت
بها: ۱۰۰,۰۰۰ تومان
+ ۱۰% مالیات ارزشافزوده
نویسنده و کارگردان:
حسین مزینانی
بازیگران: مسعود مهرابی،
حسین مزینانی
، لیلا جنیدی، حامد نظامی اصل، رضا حق گو، ابوذر کریمی، شهان کریمی
آهنگساز: رضا حق گو
نوازندگان: باران خلج، بنیتا خلج
طراح صحنه:
حسین مزینانی
طراحان لباس:
لیدا وعیدی
،
نگین صدرزاده
طراح نور: کیوان ضیاپور
دستیاران کارگردان: ابوذر کریمی، ایلیا مهرابی
مدیر صحنه: نیلوفر خادم
دستیار صحنه: علی اصغر فاتح
خلاصه: قرار است یک آهنگساز برای افتتاح ساعت بزرگ شهر آهنگی بسازد اما چیزی به ذهنش نمیرسد تا اینکه ساعت بزرگ دیواریاش زنگ میزند و آهنگساز در خیال خود با پرندهی ساعت ارتباط برقرار میکند که این رویارویی باعث میشود یک مسابقهی بزرگ بین پرندگان خوش صدا شکل بگیرد تا آهنگساز بتواند موسیقی ساعت بزرگ شهر را خلق کند.
به گزارش ایسنا، این مرکز تئاتری از روز ۲۳ فروردین ماه میزبان نمایش «سه خواهر» به نویسندگی محمد چرمشیر میشود که با کارگردانی نگین ضیایی روی صحنه میرود.
محمد چرمشیر که در کنار نمایشنامههای اورجینال خود، بخش مهمی از آثار ادبی، نمایشی و سینمایی را در قالب نمایشنامههای اقتباسی به نگارش درآورده، در یکی از تازهترین تجربههای خود سراغ نمایشنامه مشهور «سه خواهر» اثر آنتوان چخوف رفته است.
این نمایشنامه که به نگاهی آزاد به اثر چخوف نوشته شده، با کارگردانی نگین ضیایی روی صحنه میرود.
در سالهای اخیر نمایشنامههایی همانند «سگدو» به کارگردانی عباس غفاری، «دیابولیک رومئو و ژولیت» به کارگردانی آتیلا پسیانی و «مرگ و پنگوئن» کار پیام دهکردی از نوشتههای محمد چرمشیر به صحنه رفتهاند. ضمن اینکه او دو نمایشنامه مشترک با شهرام گیلآبادی هم داشته است.
در خلاصه داستان نمایش «سه خواهر» آمده: اتاق پذیرایی خانه پروزوروفها. اتاقی بزرگ با مبلمانی مختصر. نیمروز است. در بیرون، آفتاب همه چیز را درخشان کرده است. خواهران پروزوروف اینجا هستند.
این اثر نمایشی از روز ۲۳ فروردین ماه اجرای خود را در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی آغاز میکند و تا اواخر اردیبهشت ماه هر شب ساعت ۲۰ و سی دقیقه در این تالار روی صحنه است.
به گزارش دبیرخانه هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، ۱۸ اثر شامل ۸ اثر صحنهای و ۱۰ اثر خیابانی به مرحله نهایی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار راه پیدا کردند.
اسامی آثار بخش صحنهای به شرح زیر است:
- «کیلومتر ۹۴۴» به کارگردانی محمدرضا مولوی از گلستان
- «هوران» به کارگردانی پویان سهرابی از گلستان
- «پیکار کنار پل» به کارگردانی کیانوش احمدی از تهران
- «شط و شوت» به کارگردانی مجتبی اللهزاری از استان یزد
- «بالاتر از سیاهی» به کارگردانی محدثه مهرپویان از سیستان و بلوچستان
- «من دیگه از تاریکی نمیترسم» به کارگردانی محمد محمدی و پوریا رضایی از مرکزی
- «بدریه» به کارگردانی مجید اقبالی از خوزستان
- «نصرت» به کارگردانی علی زیستی از کرمانشاه
در بخش خیابانی نیز آثار زیر پذیرفته شدند:
- «سفر» به کارگردانی مالک آبسالان از ایلام
- «دعوت نشده» به کارگردانی مصطفی کولیوندی از ایلام
- «مستر دیفالی» به کارگردانی سیدسروش پیمبری از کرمانشاه
- «ناصر جانبازه» به کارگردانی مصطفی جعفریخوزانی از اصفهان
- «ماهیار» به کارگردانی امین پورمند از مازندران
- «رفاقت در حد تانک» به کارگردانی تکتم شاهتقی از تهران
- «فوتبال» به کارگردانی محمد نقابی از گلستان
- «دور و دورتر» به کارگردانی حمیدرضا میرزایی از گلستان
- «شهرخوبان» به کارگردانی بهنام کاوه از خوزستان
- «واپسین نفس» به کارگردانی مصطفی بوعذار از خوزستان
هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری مهدی کرمالهی از ۲۵ الی ۲۸ اردیبهشت ماه امسال در گلستان برگزار میشود.
با توجه به استقبال فوق العاده مخاطبان؛ پیش فروش روزهای جدید نمایش "گالیله " از روز شنبه بیست و پنجم فروردین ماه در سایت تیوال آغاز خواهد شد.
در نمایش «گالیله» فرهاد آییش، صدف اسپهبدی، نورا هاشمی، محمد نادری، حمید رحیمی، شهروز دلافکار، آرش فلاحتپیشه، محمد معتضدی، اشکان صادقی و... ایفای نقش میکنند.
بازیگران دیگر این نمایش در روزهای آینده معرفی خواهند شد.
نمایش «گالیله» به تهیه کنندگی آزیتا موگویی و کارگردانی شهابالدین حسینپور از جمله نمایشهای پربازیگر و پر ستاره امسال است که در سالن اصلی تئاتر شهر از ۲۹ فروردین ماه به روی صحنه خواهد رفت.
نمایشنامه «گالیله» نوشته برتولت برشت و ترجمه حمید سمندریان است و دراماتورژی متن را نیز محمد امیریاراحمدی بر عهده دارد.
پیش فروش بلیت این نمایش در سایت تیوال آغاز شده است.
رامبد جوان، در شب افتتاحیه نمایش «دُشمنِ خدا» به تماشای این اثر نمایشی نشست و گفت با دیدن این نمایش با عشق از ته دلم خندیدم.
نمایش «دُشمنِ خدا» به نویسندگی عمادالدین رجبلو و کارگردانی مجید عراقی دور سوم اجرای خود را شبگذشته (یکشنبه ۲۶ فروردین) با حضور رامبد جوان (بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون ایران) و آرش نوذری (بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران) در تئاتر هامون آغاز کرد.
گروه نمایش «دشمن خدا»، در پایان اجرای این اثر نمایشی و در جمع مخاطبان اعلام کردند که این نمایش را به رامبد جوان برای امیدها و خندههایی که به مردم این سرزمین بخشیده، تقدیم میکنند.
رامبد جوان که مهمان شب اول این اثر نمایشی بود، روی صحنه آمد و گفت: «حتما و حتما باید تئاتر کار کرد؛ ما که کار کمدی انجام میدهیم باید در شرایط سخت همراه مردم باشیم و امید را به جامعه بدهیم.»
او ادامه داد: «خوشحالم که «دشمن خدا» را دیدم و با عشق از ته دلم خندیدم.»
علی غریب، مجید عراقی، سیدهاسوه صادقی، امیرمحمد درویش و حامد فعال در این اثر نمایشی ایفای نقش میکنند. همچنین نفس جافری و ضحا رجاییفر، بازیگران نهساله «دشمن خدا» هستند.
علی غریب همچنین به عنوان تهیهکننده و سعید سیادت به عنوان مجری طرح در این پروژه حضور دارند.
نمایش «دشمن خدا» در دو اپیزود دبستان دخترانه و پادگان نظامی روی صحنه میرود.
اپیزود اول این نمایش، روایت دعوای دو دختر کوچک بر سر برگه انشا در دفتر ناظم دبستانی دخترانه است و اپیزود دوم نیز دعوای دو سرباز در دفتر فرمانده پادگان را به نمایش میگذارد؛ اینجاست که ما باید قضاوت کنیم که چه کسی دروغ میگوید؟
عمادالدین رجبلو (مشاور کارگردان)، عطیه جنگی، سیدهدریا صادقی (دستیار کارگردان)، مجید عراقی (طراح نور و لباس)، موسیالرضا مازندرانی (مدیر صحنه)، عطیه جنگی (منشی صحنه)، سمیرا سرچاهی (طراح صحنه)، آنتونیو سانچز (موسیقی انتخابی)، آرشام آریانی و آروین آریانی (تدارکات)، پوریا خوشبین و احمد مدیری (دستیاران تهیه)، شهریار مکاری و آرین دباغی (ساخت تیزر و متریال تبلیغاتی) و علی کیهانی (مشاور رسانهای) دیگر عوامل نمایش «دشمن خدا» هستند.
این اثر نمایشی در دور اول اجرای خود در عمارت نوفللوشاتو و در دور دوم در سالن قشقایی تئاتر شهر روی صحنه رفت که در مجموع با ۴۰ اجرا توانست بیش از سههزار مخاطب داشته باشد.
علاقهمندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی که هرشب ساعت ۱۹:۳۰ روی صحنه میرود، میتوانند به سایت تیوال مراجعه کنند
پنجره
نمایشها
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواریاست برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفتوگو درباره زمینههای علاقهمندی مشترک، خبررسانی برنامههای جالب به همدیگر و پیشنهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
تئاتر کودک و نوجوان
ویدیو درباره نمایش هوش پشه ای
۱ ساعت پیشخواندمدوستدارمنظردهی
ویدیو درباره نمایش طلوع خونین
۱ ساعت پیشخواندمدوستدارمنظردهی
تئاتر کودک و نوجوان
ویدیو درباره نمایش آکادمی پرندگان
۲ ساعت پیشخواندمدوستدارمنظردهی
محمد فروزنده این را خواند
تئاتر کودک و نوجوان
ویدیو درباره نمایش بامانی
۲ ساعت پیشخواندمدوستدارمنظردهی
محمد فروزنده این را خواند
تئاتر کودک و نوجوان
ویدیو درباره نمایش هوش پشه ای
۱۵ ساعت پیشخواندمدوستدارمنظردهی
امیر مسعود و بهاره مکرم این را خواندند
ویدیو درباره نمایش رومئو ژولیت و چند کاراکتر دیگر
۱۵ ساعت پیشخواندمدوستدارمنظردهی
امیر مسعود و بهاره مکرم این را خواندند
تئاتر کودک و نوجوان
ویدیو درباره نمایش آکادمی پرندگان
۱۶ ساعت پیشخواندمدوستدارمنظردهی
محمد فروزنده، امیر مسعود و بهاره مکرم این را خواندند
خبر درباره نمایش سه خواهر
مرکز تئاتر مولوی بهار خود را با اجرای نمایشی از آثار محمد چرمشیر آغاز میکند. | عکسآغاز بهار «مولوی» با متن محمد چرمشیر
مرکز تئاتر مولوی بهار خود را با اجرای نمایشی از آثار محمد چرمشیر آغاز میکند.
به گزارش ایسنا، این مرکز تئاتری از روز ۲۳ فروردین ماه میزبان نمایش «سه خواهر» به نویسندگی محمد چرمشیر میشود که با کارگردانی نگین ضیایی روی صحنه میرود. محمد چرمشیر که در کنار نمایشنامههای اورجینال خود، بخش مهمی از آثار ادبی، نمایشی و سینمایی را در قالب نمایشنامههای اقتباسی به نگارش درآورده، در یکی از تازهترین تجربههای خود سراغ نمایشنامه مشهور «سه خواهر» اثر آنتوان چخوف رفته است. این نمایشنامه که به نگاهی آزاد به اثر چخوف نوشته شده، با کارگردانی نگین ضیایی روی صحنه میرود. در سالهای اخیر نمایشنامههایی ... دیدن ادامه ››
۱۷ ساعت پیشخواندمدوستدارمنظردهی
محمد فروزنده، امیرمسعود فدائی، امیر مسعود و بهاره مکرم این را خواندند
ویدیو درباره نمایش سه خواهر
۱۸ ساعت پیشخواندمدوستدارمنظردهی
میثم محمدی، مسعود زارع، محمد فروزنده، امیر مسعود و بهاره مکرم این را خواندند
تئاتر کودک و نوجوان
ویدیو درباره نمایش هوش پشه ای
۲۰ ساعت پیشخواندمدوستدارمنظردهی
میثم محمدی، مسعود زارع، محمد فروزنده، امیر مسعود و بهاره مکرم این را خواندند
تئاتر کودک و نوجوان
ویدیو درباره نمایش هوش پشه ای
دیروزخواندمدوستدارمنظردهی
محمد فروزنده، میثم محمدی و بهاره مکرم این را خواندند
تئاتر کودک و نوجوان
ویدیو درباره نمایش هوش پشه ای
دیروزخواندمدوستدارمنظردهی
محمد فروزنده، میثم محمدی و امیر مسعود این را خواندند
ویدیو درباره کنسرت-نمایش بیژن و منیژه
خرید بلیت روزهای تازه آغاز شد
دیروزخواندمدوستدارمنظردهی
محمد فروزنده، بهاره مکرم و امیر مسعود این را خواندند
ویدیو درباره نمایش رومئو ژولیت و چند کاراکتر دیگر
۲ روز پیش، سهشنبهخواندمدوستدارمنظردهی
بهاره مکرم این را خواند
خبر
دبیرخانه هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار اسامی آثار راهیافته به مرحله رقابتی این جشنواره را اعلام کرد. | عکسمعرفی آثار راهیافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار
دبیرخانه هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار اسامی آثار راهیافته به مرحله رقابتی این جشنواره را اعلام کرد.
به گزارش دبیرخانه هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، ۱۸ اثر شامل ۸ اثر صحنهای و ۱۰ اثر خیابانی به مرحله نهایی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار راه پیدا کردند. اسامی آثار بخش صحنهای به شرح زیر است: - «کیلومتر ۹۴۴» به کارگردانی محمدرضا مولوی از گلستان - «هوران» به کارگردانی پویان سهرابی از گلستان - «پیکار کنار پل» به کارگردانی کیانوش احمدی از تهران - «شط و شوت» به کارگردانی مجتبی اللهزاری از استان یزد - «بالاتر از سیاهی» به کارگردانی محدثه مهرپویان از سیستان و بلوچستان - «من دیگه از تاریکی نمیترسم» ... دیدن ادامه ››
۲ روز پیش، سهشنبهخواندمدوستدارمنظردهی
بهاره مکرم و امیر مسعود این را خواندند
ویدیو درباره اپرا تئاتر شازده کوچولو
۲ روز پیش، سهشنبهخواندمدوستدارمنظردهی
محمد فروزنده، میثم محمدی، بهاره مکرم و امیر مسعود این را خواندند
ویدیو درباره نمایش روزمرگی
آغاز تمام اختلافات ده ساله
۲ روز پیش، سهشنبهخواندمدوستدارمنظردهی
محمد فروزنده، بهاره مکرم و مسعود زارع این را خواندند
تئاتر کودک و نوجوان
ویدیو درباره نمایش بامانی
۲ روز پیش، سهشنبهخواندمدوستدارمنظردهی
محمد فروزنده، امیرمسعود فدائی، جواد سحر و میثم محمدی این را خواندند
ویدیو درباره نمایش گالیله
پشت صحنه نمایش «گالیله»
با توجه به استقبال فوق العاده مخاطبان؛ پیش فروش روزهای جدید نمایش "گالیله " از روز شنبه بیست و پنجم فروردین ماه در سایت تیوال آغاز خواهد شد.
در نمایش «گالیله» فرهاد آییش، صدف اسپهبدی، نورا هاشمی، محمد نادری، حمید رحیمی، شهروز دلافکار، آرش فلاحتپیشه، محمد معتضدی، اشکان صادقی و... ایفای نقش میکنند.
بازیگران دیگر این نمایش در روزهای آینده معرفی خواهند شد.
نمایش «گالیله» به تهیه کنندگی آزیتا موگویی و کارگردانی شهابالدین حسینپور از جمله نمایشهای پربازیگر و پر ستاره امسال است که در سالن اصلی تئاتر شهر از ۲۹ فروردین ماه به روی صحنه خواهد رفت.
نمایشنامه «گالیله» نوشته برتولت برشت و ترجمه حمید سمندریان است و دراماتورژی متن را نیز محمد امیریاراحمدی بر عهده دارد.
پیش فروش بلیت این نمایش در سایت تیوال آغاز شده است.
کمتر از ۱,۰۰۰
۲ روز پیش، سهشنبهخواندمدوستدارمنظردهی
میثم محمدی، مسعود زارع، محمد فروزنده، امیرمسعود فدائی و اناهیتا شاه علی این را خواندند
تئاتر کودک و نوجوان
ویدیو درباره نمایش هوش پشه ای
۲ روز پیش، سهشنبهخواندمدوستدارمنظردهی
محمد فروزنده و میثم محمدی این را خواندند
رجوعخرید بلیتژان کلود ون دم بودنخرید بلیتکارخانه هیولاها (سالیوان در ایران)خرید بلیتبیژن و منیژهخرید بلیتسریالخانه هنر آریاطلوع خونینخرید بلیتمرگ با طعم نسکافهخرید بلیتتماشای آنلاین فیلمتئاتر در تیوالتیراولشازده کوچولوخرید بلیتآغاز خرید بلیت از دوشنبه ۳ اردیبهشت ساعت ۱۲آنها دروغ میگویندرومئو ژولیت و چند کاراکتر دیگرخرید بلیت
تئاتر کودک و نوجوان
ویدیو درباره نمایش هوش پشه ای
هفته پایانی
۳ روز پیش، دوشنبهخواندمدوستدارمنظردهی
مسعود زارع، محمد فروزنده، امیر مسعود، جواد سحر، بهاره مکرم و میثم محمدی این را خواندند
خبر درباره نمایش دشمن خدا
رامبد جوان به تماشای «دُشمنِ خدا» آمد | عکسدر شب افتتاحیه دور سوم اجرا
رامبد جوان به تماشای «دُشمنِ خدا» آمد
رامبد جوان، در شب افتتاحیه نمایش «دُشمنِ خدا» به تماشای این اثر نمایشی نشست و گفت با دیدن این نمایش با عشق از ته دلم خندیدم.
نمایش «دُشمنِ خدا» به نویسندگی عمادالدین رجبلو و کارگردانی مجید عراقی دور سوم اجرای خود را شبگذشته (یکشنبه ۲۶ فروردین) با حضور رامبد جوان (بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون ایران) و آرش نوذری (بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران) در تئاتر هامون آغاز کرد.
گروه نمایش «دشمن خدا»، در پایان اجرای این اثر نمایشی و در جمع مخاطبان اعلام کردند که این نمایش را به رامبد جوان برای امیدها و خندههایی که به مردم این سرزمین بخشیده، تقدیم میکنند.
رامبد جوان که مهمان شب اول این اثر نمایشی بود، روی صحنه آمد و گفت: «حتما و حتما باید تئاتر کار کرد؛ ما که کار کمدی انجام میدهیم باید در شرایط سخت همراه مردم باشیم و امید را به جامعه بدهیم.»
او ادامه داد: «خوشحالم که «دشمن خدا» را دیدم و با عشق از ته دلم خندیدم.»
علی غریب، مجید عراقی، سیدهاسوه صادقی، امیرمحمد درویش و حامد فعال در این اثر نمایشی ایفای نقش میکنند. همچنین نفس جافری و ضحا رجاییفر، بازیگران نهساله «دشمن خدا» هستند.
علی غریب همچنین به عنوان تهیهکننده و سعید سیادت به عنوان مجری طرح در این پروژه حضور دارند.
نمایش «دشمن خدا» در دو اپیزود دبستان دخترانه و پادگان نظامی روی صحنه میرود.
اپیزود اول این نمایش، روایت دعوای دو دختر کوچک بر سر برگه انشا در دفتر ناظم دبستانی دخترانه است و اپیزود دوم نیز دعوای دو سرباز در دفتر فرمانده پادگان را به نمایش میگذارد؛ اینجاست که ما باید قضاوت کنیم که چه کسی دروغ میگوید؟
عمادالدین رجبلو (مشاور کارگردان)، عطیه جنگی، سیدهدریا صادقی (دستیار کارگردان)، مجید عراقی (طراح نور و لباس)، موسیالرضا مازندرانی (مدیر صحنه)، عطیه جنگی (منشی صحنه)، سمیرا سرچاهی (طراح صحنه)، آنتونیو سانچز (موسیقی انتخابی)، آرشام آریانی و آروین آریانی (تدارکات)، پوریا خوشبین و احمد مدیری (دستیاران تهیه)، شهریار مکاری و آرین دباغی (ساخت تیزر و متریال تبلیغاتی) و علی کیهانی (مشاور رسانهای) دیگر عوامل نمایش «دشمن خدا» هستند.
این اثر نمایشی در دور اول اجرای خود در عمارت نوفللوشاتو و در دور دوم در سالن قشقایی تئاتر شهر روی صحنه رفت که در مجموع با ۴۰ اجرا توانست بیش از سههزار مخاطب داشته باشد.
علاقهمندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی که هرشب ساعت ۱۹:۳۰ روی صحنه میرود، میتوانند به سایت تیوال مراجعه کنند.
کمتر از ۱,۰۰۰
۳ روز پیش، دوشنبهخواندمدوستدارمنظردهی
مهرناز خلیلی، مسعود زارع، جواد سحر، بهاره مکرم و میثم محمدی این را خواندند
محمد فروزنده این را دوست دارد
خبر درباره نمایش توافقنامه
به ما اجازه ندادند شعر عاشقانه بگوییم | عکسنگاهی به نمایش «توافقنامه» به کارگردانی کوروش سلیمانی
به ما اجازه ندادند شعر عاشقانه بگوییم
«توافقنامه» یک نمایش در نمایش سیاسی است اما مرزهایش را با شعارزدگی حفظ میکند.
همایون علیآبادی
نمایش «توافقنامه» نوشته فیلیپ کلودل به کارگردانی کور,ش سلیمانی، یک کمدی طنزآلود «لارمویانت» است که در آن اشک و رشک جایگزین تلخ خندههای روزمره و آنی میشود. کارگردان این اثر توانسته با سلطهای که بر انواع کمدی دارد، به این نوع کمدی چهرهای دوباره ببخشد. لارمویانت را کمدی چند پهلو یا آیرونیک (Ironic) نیز مینامند. کارگردان در این ژانر (genre) باید بر ادات کمیک، سلطهای بی صوت و گفت داشته باشد و بتواند دست آخر کاری مقتدرانه و سازگار با حال و هوای صحنه نمایش ارایه دهد. به قول سعدی: «بهشت آنجاست کازاری نباشد / کسی را با کسی کاری نباشد» در اثر کلودل نیز به ظاهر چند فرانسوی در انتخابات سال ۱۹۸۱ پاریس، برای ایفاد یک قرارداد فروش خانه، گردهم میآیند تا بتوانند سر آخر یک خانه کلنگی کهنه و زهوار دررفته را از فروشنده خانه یعنی دنی به دووال قالب کنند. رغمارغم همه کوششهای دو دوست، مرد خریدار که کار اصلیاش تلهگذاری برای راسو و موش است، نمیتواند کاری از پیش ببرد و این دو تن حین دوستی کهنه و قدیمی، سر آخر خانه را به فروش میگذارند. آنچه در این نمایش مهم است، طعم طنز تلخآلود آن است که در دیالوگهای این دو تن که هرکدام گرایشهای سیاسی خاصی دارند جلوه میکند و از سویی ایام نیز زمان انتخابات فرانسه است که این دو میکوشند تا ژیسکار دستن را از گود رقابت خارج کنند و کار کشور را به فرانسوا میتران واگذار نمایند. در هر حال اگرچه این کار یک اثر کامل و جامع و تابع النعل بالنعل سیاسی نیست، اما میتوان در آن سر تا پا ایام انتخابات را دید و چشید. از دیگر سو، ما با دووال برخورد داریم که با بازی خوش و خیالانگیز رامین ناصر نصیر، یکی از زیباترین طنزبازیهای خود را نشان میدهد و میکوشد تا حال و هوای صحنه را در همان حدود و حوالی انتخاب میتران به جای دستن در ابعادی مکفی و مستوفا نمایش دهد. در هر حال کمدی لارمویانت یکی از رایجترین انواع کمدی است که این روزها در فرانسه نیز سخت مورد توجه تئاتریها قرار گرفته و در آن میتوان ورق به ورق حال و هواهای دهه ۸۰ پاریس را دید و دریافت. اما این قصه کار است که نمیتواند جذابیت کاملی داشته باشد. آنچه در این نمایش توفیق را رفیق میکند، بازیهای خوب و پاکلوحانه کوروش سلیمانی، بهنام تشکر و رامین ناصرنصیر است که یک پانل زیبا و شکوهمند را از اعماق سیاست تا سطح گفتوگوهای روزمره به بالا و برتر میکشانند. شاید کلودل تمامت اندیشههایش را در این قالب کمدی نتوانسته بروز دهد و نیز بازهم محتمل است که نوع کمدی اسلپ استیک گویاتر و بلیغتر بتواند اندیشههای نویسنده را نشان دهد، اما در هر حال انتخاب با نویسنده است و کارگردان نیز با دریافت همین نکته، به قولی خوب به اثر خیانت کرده و توانسته تمامیت کار را به نحو مقتضی بر صحنه بیاورد. میزانسنهای هوشربای سلیمانی، به همراه سیکلهای بازیسازی او و نیز نگاهی که به درون دنیای بازیگری خویش دارد، در کل متن را زنده میکند و در این نگاه چندباره، ما را با دنیای درونی خود آشنا میسازد. باشد تا کار کوروش بیش از اینها بدرخشد و در آتیهای نزدیک بتوانیم جزییات کارهای پرجذبه او را بر صحیفه کاغذ بیاوریم.
برای آنکه دریابید ملموس بودن و نزدیک بودن به یک اثر کمیک میتواند جذابیتهای همیشه و هماره را نشان بدهد، به یاد مغازههای بارانیفروشی یا پالتوفروشی خیابان مونمارتر پاریس بیفتید که در آن بارانیهای با مارک «بنی» با قیمتی گزاف به فروش میرسد. از انواع پوشاکهای مورد توجه فرانسوا میتران یکی همین پوشاکهای بنی بود که من اینجا به آن وقر و وقاری مضاعف بخشیدهام. در نمایش نیز اشاراتی به کاپشنهای بنی میشود. باری، هزار وعده خوبان یکی وفا نکند.
این از یکسو؛ از سوی دیگر بهنام تشکر ایفاگر نقش دنی، ثابت میکند که یک شکسپیرین تراز اول است. او برای ایفای نقشی از نمایشنامه کلاسیک و بسیار دشوار توفان اثر ویلیام شکسپیر، بیگمان چند لحظه ما را به حال و هوای یک اثر شکسپیری میبرد. حیرتانگیز است، اما واقعیت دارد که تشکر با ایفای نقشی از توفان توانست نشان بدهد که یک بازیگر طور و تراز اول آثار شکسپیر است، آنهم از یکی از زیباترین متون او که توفان باشد. همان چند دقیقه کافی بود تا لذت اجرای اثری از شکسپیر را بر بن و بیخ حضور خویش لم*س کنیم. سخنی که از ویکتور هوگو به میان میآید نیز نشاندهنده یکی از آثار چپگرایانه این ادیب بزرگ فرانسوی است. کارگران دریا شاید جزو اولین متون تند و تیز سیاسی فرانسه است که این همه مدیون و وامدار هوگو است که توانسته آثاری این همه متقن و زیبا را بر صحیفه کاغذ بیاورد. سخنی نیز از ساموئل بکت و یادکردی از در انتظار گودوی وی نیز در این نمایش مطمح نظر میشود که این هم با بازی خوب تشکر، ما را با حال و هوای تئاتر مدرن آشنا میسازد. در هر حال غرض ما از ذکر این موارد، نه قطار کردن مستندات و مفاد قوالب دراماتیکی است که در این اثر از آنان ذکر خیر میشود، بلکه هدف ما ذکری از بازی بسیار زیبای بهنام تشکر است که پهنای صحنه را میپیماید و تماشاگر را با خود به هرجایی که کارگردان خواسته، میکشاند.
شاید بهتر باشد که بگوییم نمایش توافقنامه یک نمایش در نمایش است. نمایش اول برخوردهای دو دوست با یکدیگر که کم و زیادش طی اجرا حس میشود و از سوی دیگر رجعت دوباره در انتهای نمایش به ابتدای آن است. اینجاست که روشن میشود نمایش در نمایش چگونه با نازکای خیال نویسنده درهم آمیخته میگردد و با نگاهی سلطهپذیر و ملموس از سطح رویینه کار به انتهای آن نقبی به نور زده میشود.
این اثر یک نمایش سیاسی معاصر است، اما سیاسی با کی؟ با سلطان حسین بایقرا؟ دوستان من! سهتایی دنی، مارتن و دووال به زیبایی سیاست ورزی و حسن مطلع سیاسی را به قاذوره میگیرند و میکوشند اثری کمیک را بر صحنه بیاورند. باری، در نیمههای اجرا بود که به یاد این تکه از شعر سهراب سپهری افتادم: «در این تپشهای مشکوک، یک لیوان آب صریح بنوشیم»
دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی که رساله دکترایش در کتاب صور خیال در شعر فارسی چاپ شده، دو بیت شعر از حافظ میآورد که گویا و بیانگر کل کار کوروش سلیمانی است: از هر طرف که رفتم، جز وحشتم نیفزود / زنهار از این بیابان، وین راه بی نهایت / این راه را نهایت، صورت کجا توان بست / کش صد هزار منزل، بیش از در بدایت. اما چرا این شعر حافظ را اینجا آوردهام؟ چون دکتر کدکنی میگوید وقتی با ادبیات مدرن و نوین جهان آشنا میشود، درمییابد که کتاب صور خیال در شعر فارسی چقدر کاستی و کمبود دارد. پس کاری میکند کارستان و در بازپیرایی متن این کتاب، از هیچ کوششی فروگذار نمیکند. به اعتقاد من، کارگردان اثر مورد بحث ما نیز، به خوبی به اثر خیانت کرده و توانسته آرمانهای خویش را در این اثر از عمق بیخویشی تا نهایت خویشتنداری و خوش باشی زنده کند.
وقتی نمایش توافقنامه تمام شد، دیدم کوروش سلیمانی سخت نگران مخاطبان سیاسی و امروزه روز اثر است و اینکه آیا آنان واقعا توانستهاند با این اثر ارتباط برقرار کنند یا نه. تمام اشارات و مناجاتهای اثر را دریافتهاند یا نه. خودش هم چند مثال آورد، من همانجا به او گفتم کار سیاسی اگر با هنر آغشته نباشد، یک اثر بدون شعار است. شعار، زندگی نیست، بلکه سیاست است و از این رو کوروش سلیمانی توانسته یک اثر سیاسی بدون شعار را بر صحنه بیاورد.
بازیها درنهایت خوب و به قاعدهاند. ایپسهای بدنی بهنام تشکر، صدای دلربای رامین ناصرنصیر و نیز بازیتر و تمیز و شستهرفته کوروش سلیمانی توانسته به سراسر کار شکلی بدیع و نوآورانه ببخشد. همه اینها در تئاتر مدرن مستحیل میشوند و نباید نگران ایجاد ارتباط شد. وارد سالن که میشویم و آن پراتیکابلهای چوبی را میبینیم، درمییابیم که با یک اثر مدرن سر و کار داریم. اثری که حداقل مینیمال کارش را نشان میدهد و حبذا کوروش که تا پایان کار همین حال و هوای مینیمال را حفظ میکند. زبان متن با ترجمه شهلا حائری بسیار زیبا و دلنواز است و توانسته به مجموعه متن و بازیها و کارگردانی شکلی جالب و جذاب ببخشد. در هر حال شاید من در این وجیزه نمونههایی چندان که درخور کار کوروش سلیمانی باشد نیاورده باشم، اما دل و جان شیفته من هماره با کار است و هماره با کوروش سلیمانی. بازیها را پاس میدارم و به یکیک بازیگرانش درود میفرستم.
و این چند بیت، سروده موسی عصمتی که هدیت و تُحفتی است پیشکش به کوروش سلیمانی، بهنام تشکر و رامین ناصرنصیر:
«جهان به شعر شما تا همیشه مدیون است/ به واژهای که نگفتی برای نان شاعر - تو را به رودکی چشمهایمان سوگند/ بخوان برای من از جوی مولیان شاعر - ردیف کن همه شعرهای نابت را / برای قافیهای از صمیم جان شاعر - جهان حکایت این روزها نخواهد ماند/ اگر تو شعر بخوانی برایمان شاعر»
* نمایش «توافقنامه» فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ در تماشاخانه ملک روی صحنه میرود.
اجرای صبح «سیندرلای چینی» و «غولها» از سر گرفته شد
دو نمایش "سیندرلای چینی" و "غولها" به کارگردانی مریم کاظمی که سال ۱۴۰۲ ویژه اجرای صبح برای مدارس و مهدهای کودک تولید شده با تغییر شماره تلفن رزرو اجراهای خود را از سر میگیرند.
نمایش "سیندرلای چینی" نوشته لاول سوارتزل برگرفته از یک افسانه چینی است، ترجمه این نمایشنامه را حسین فدایی حسین انجام داده و با طراحی و کارگردانی مریم کاظمی آماده شده است.
در این نمایش بازیگرانی همچون میترا کریم خانی، پریسا فلاح زاده، نازنین صفا، عرفان میدانلو، مهراد زمانی، فربد تجویدی، کیانا کریمی و سارینا سالاریان به ایفای نقش میپردازند.
نمایش غولها یا "غولهای مدرسه سید هوف" نوشته سید هوف، ترجمه حسین فدایی حسین نیز که با طراحی و کارگردانی مریم کاظمی آماده شده، بازیگرانی همچون پریسا فلاح زاده، نازنین صفا، عرفان میدانلو، مهراد زمانی، فربد تجویدی، بهرنگ رهنمون، مریم ذکاوتی، میلاد رضایی، سارینا سالاریان، آذین معتمدی و کیانا کریمی در آن ایفای نقش میکنند.
این دو نمایش کاری از گروه تئاتر مستقل است که در پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب روی صحنه میروند و از طریق رزرو قبلی میزبان مدارس و مهدهای کودک خواهند بود.
شمارههای ۰۹۰۵۱۱۱۶۶۹۲ و ۰۹۱۹۴۳۴۶۳۵۶ گروه تئاتر مستقل برای رزرو مدارس و مهدهای کودک اعلام شدهاند و پاسخگوی متقاضیان خواهند بود
برنامه کامل نمایش های تازه در پردیس تئاتر شهرزاد در ماه های فروردین و اردیبهشت سال ۱۴۰۳ اعلام شد.
پردیس تئاتر شهرزاد فروردین ماه ۱۴۰۳ با رپرتوار نمایش های برگزیده میزبان مخاطبان خواهد بود و ۱۰ نمایش در این دوره روی صحنه خواهند رفت.
نمایش های "چه کسی جوجه تیغی را کشت"،"سنتز"،" بیژن و منیژه"،" رجوع"،" برف"،" بامانی"در پردیس تئاتر شهرزاد و "کورلی"،"لورل و هاردی" و"شهرجادو" در بوتیک تئاتر ایران روی صحنه می روند.
به گزارش روابط عمومی پردیس تئاتر شهرزاد، در این دوره علاوه بر هنرمندان مطرحی نظیر بهرام افشاری، نادر فلاح و شکرخدا گودرزی با توجه به سیاست های مدیریت این مجموعه در جهت معرفی وجذب استعدادهای جوان در حوزه تئاتر و حمایت از گروههای جوان تئاتری، تعدادی از باکس های نمایشی این مجموعه در اختیار نمایش های تازه ای از کارگردانان جوان قرار گرفته است.
به غیر از حمایت از "رپرتوار آموزشگاه پانیذ" با اجراهای متفاوت ۲۰ گروه جوان، «رجوع» نوشته کیمیا خلج و کارگردانی سعید حشمتی از تاریخ ۲۲ فروردین هر شب ساعت ۲۱:۳۰ در سالن شماره ۳ روی صحته رفته. نمایش «برف» نوشته سیدمحمد طباطبائی و به کارگردانی فرهاد باقری اثر دیگری از یک گروه جوان است که از ۱۹ فروردین ماه ساعت ۱۹:۳۰ درسالن شماره۳ اجرا میشود.
طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و به جهت حمایت از نمایش هایی با مخاطب کودک ونوجوان کنسرت نمایش «بامانی» که عبد آتشانی طراح آن است از ۳۰فروردین با بازی مسعود جوادیان، پیمان کلانتری روی صحنه می رود.
حرفهایی تکاندهنده درنمایش "عطر آدم"
سرود-نمایشِ «عطرِ آدم»، به نویسندگی، کارگردانی و تهیهکنندگی مهدی فرشیدیسپهر، که هدف اصلیاش، ایجاد آرامش در مخاطبان است نمایشی است که این روزها در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود.این نمایش که به گفته کارگردان برای گذرمردم از این سال های سخت طراحی شده؛تلاشی است برای ارتقای برخی از مهارتهای فردی.
این نمایش از روز چهارشنبه ۱۵ فروردین در پردیس تئاتر شهرزاد، سالن شماره ۲ روی صحنه رفته است.
مدت زمان اجرای این نمایش یک ساعتونیم است و هر روز به جز شنبهها، ساعت ۱۹:۱۵ روی صحنه میرود.
نمایش "سنتز"؛ تاریخ و مسأله شر
نمایش «سنتز» با رخنه به دادههای تاریخی، داستان ابراهیم پیامبر را به عنوان الگویی ارزشمند برگزیده تا به نقد جامعه معاصر خود و خشونت موجود در آن به نام دین، عرف و سنت بپردازد. جامعهای که پدران و مردانش اراده مطلق خود را جایگزین رأفت الهی کردهاند.
نمایش «سنتز» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا اخوان که اسفند سال گذشته در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته بود، دور جدید اجراهای خود را از ۱۵ فروردین از سرگرفته است.
در این اثر نمایشی، نادر فلاح و دو دخترش یسنا و حسنا فلاح بهعنوان بازیگر حضور دارند.
تئاتر موزیکال«بیژن و منیژه»از ۲ اردیبهشت در شهرزاد
نمایش «بیژن و منیژه» جدیدترین اثر شکرخدا گودرزی در مقام کارگردان و با تهیهکنندگی مهدی بخشیانی است.
در این اثر نمایشی که از دوم اردیبهشت در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه میرود قربان نجفی، شهرام نجاتی، رضا عمرانی، محسن بهرامی، سحر یافتیان و پارمیس هوبخش، علیرضا عابدی، زهره کدخدازاده، اشکان شریعتی، سیاوش خادم حسینی ،آیسان نوریان و اسد پورحمزه و شکرخدا گودرزی ایفای نقش می کنند.
این نمایش داستان بیژن سردار جوان ایرانی است که به مقابله و جنگ با گرازان میرود و در این مسیر دلباخته منیژه میشود که دختری تورانی است.
رکوردشکنی میلیاردی بهرام افشاری
تئاتر «چه کسی جوجه تیغی را کشت» پیش از شروع اجراها و در پیشفروش بیش از ۱۰۰۰۰ بلیت فروخت و در هفته نخست اجرا به فروشی بیش از ۴ میلیارد دست یافت.
این اثر نمایشی، به تهیه کنندگی محمد قدس که از ۱۵ فروردین روی صحنه رفته، در دوره اجرای قبلی توانست نظر مخاطبان تئاتر و هنرمندان را به خود جلب کند.
تئاتر«چه کسی جوجه تیغی را کشت» با بازی بهرام افشاری و تینو صالحی هر روز در دو سانس در ساعتهای ۱۸:۱۵ و ۲۰:۱۵ در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می رود
کارن کیانی، کارگردان نمایش «مجلس توبهنامهنویسی اسماعیل بزاز» از نخستین تجربه کارگردانیاش گفت
به گزارش خبرآنلاین، «مجلس توبهنامهنویسی اسماعیل بزاز» نام مونولوگی است به نویسندگی حسین کیانی و کارگردانی کارن کیانی با بازی بهروز پناهنده که از ۱۵ فروردین در سالن کوچک تالار مولوی روی صحنه رفته است. آنچه این بار دستمایه کار حسین کیانی، نمایشنامهنویس و کارگردان تئاتر برای نگارش قرار گرفته است یکی از مقلدان نمایشهای دربار ناصرالدین شاه قاجار، اسماعیل بزاز است. آنطور که در شرح روزگار اسماعیل بزار آمده است او و گروهش سالها در حضور شاه و درباریان بازی میکردند و عمری، درباریانی را که صلاح بود و گاه و بیگاه به اشاره شاه به مسخره میگرفتند. اسماعیل بزاز چنانکه از لقبش پیداست بزاز بود و از نمایشگری مایه داشت. او که ابتدا در جمع دوستان خوشمزگی میکرد و آنها را می خنداند، کمکم کارش بالا گرفت و در مجالس اعیان هم حاضر شد. اسماعیل به همراه کریم شیرهای یکی از هنرمندان محبوب ناصرالدین شاه بود و یکی از سردستههای عمله طرب شاهنشاهی شد. آنطور که در تاریخ در مورد اسماعیل بزاز آمده است او در اواخر عمر دست از بازی و تقلید میکشد، به مکه میرود و توبه میکند اما آنطور که حسین کیانی به تصویر کشیده است توبه داده میشود و «مجلس توبهنامهنویسی اسماعیل بزاز» شرح این توبه داده شدن است و اسماعیل بزازی که نمیخواهد توبهنامه بنویسد برای حسین کیانی نمادی شده است تا از «تاریخ سوگناک و تاسفبار هنر نمایش ایران و سرگذشت اندوهبار نمایشسازان و نمایشنویسان و نمایشگران رنجدیده، کامندیده و قدرنشناخته» بنویسد. نمایشگرانی که رنجشان از توبهنامهنویسی اسماعیل بزاز شروع میشود و به مهاجرت و دوریگزینی ناگزیز میرسد.
حسین کیانی، کارگردانی این اثر را به فرزندش، کارن کیانی سپرده است. کارن کیانی متولد تیرماه ۱۳۸۶، بودن بر صحنه تئاتر را از سال ۱۳۹۴ با حضور در گروه نوازندگان نمایش «مضحکه شبیه قتل» در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز کرد و طی این سالها در نمایشهای «تیاتر سعدی، تابستان سیودو»، «همسایه آقا»، «روز عقیم»، «چشم به راه میرغضب» و «پروین» در بخشهای گوناگون اجرایی حضور داشت و در نمایش «کافه کات» و «ط» دستیار اولی کارگردان را تجربه کرد.
او در مورد چگونگی شکلگیری نمایش «مجلس توبهنامهنویسی اسماعیل بزاز» و نخستین اجرای آن در دومین جشنواره چندرسانهای میراث فرهنگی گفت: «حسین کیانی که پیش از هر چیز باید اشاره کنم شکلگیری نمایش «مجلس توبهنامهنویسی اسماعیل بزاز» مدیون حضور اوست، پیش از این نگارش این نمایشنامه را در قالب اثری با حضور شش، چهار و دو بازیگر در ذهن داشت تا این که شهرام گیلآبادی از جمله داوران دومین جشنواره چندرسانهای میراث فرهنگی پیشنهاد نگارش متنی مونولوگ برای کارگردانی توسط من را به او داد و اینطور شد که «مجلس توبهنامهنویسی اسماعیل بزاز» برای حضور در این جشنواره در قالب مونولوگ درآمد. این اثر اگرچه اثری برای اجرا در سالنی بلکباکس بود اما در قالب اجرایی محیطی با بازی پرهام ولیزاده در این جشنواره روی صحنه رفت و در بخش جوایز تئاتر عمارت آن موفق به کسب دیپلم افتخار و جایزه نقدی شد.» او در مورد شیوه کارگردانی این اثر اشاره کرد: «آنچه من در نخستین مواجهه با متن به آن فکر کردم این بود که یک بازیگر چگونه باید هدایت شود تا بتواند متنی یک ساعته را براساس نمایشنامهای از حسین کیانی با مهارت شناختهشدهاش در نگارش متون قاجاری به درستی اجرا کند. آنچه پیش از هر چیز توجه مرا به این متن جلب کرد امکان گستردهای بود که برای بازی در بازی فراهم میکرد و اسماعیل بزاز را به کرات به جای دیگر کاراکترها از ناصرالدینشاه تا مردم کوچه و بازار مینشاند. امکانی که از جمله شگردهای قدیمی نمایش ایرانی است و اجرای درست آن برای من از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود.» این کارگردان جوان با اشاره به حضور بهروز پناهنده، بازیگر نقش اسماعیل بزاز در مجلس توبهنامهنویسیاش، گفت: «بهروز پناهنده، بازیگر شناختهشده و توانمند با عطف به شناختش از گروه تئاتر چریکه و سوابق بازیاش در نمایشهای ایرانی بازی در این نمایش را پذیرفت. سوابقی که از جمله آنها میتوان به بازی در نقش سمک عیار در نمایشی به همین نام به کارگردانی زندهیاد جواد ذوالفقاری در سال ۱۳۹۰ در تالار مولوی اشاره کرد یا از حضور او در نمایش «پایینگذر سقاخانه» به کارگردانی رضا بهرامی در سال ۱۴۰۱ در تماشاخانه سنگلج نام برد.
پس از تغییر بازیگر نمایش در پی اجرا در جشنواره، نخستین گزینه گروه بهروز پناهنده بود و در طول تمرینها چنان با یکدیگر تعامل و بدهبستان داشتیم که ایدههایی هم از سمت او به اجرا اضافه شد و حضور او موجب شد اجرای عمومی به مراتب پختهتر از اجرای جشنواره باشد.»
او در پایان این اثر نمایشی را گوشهای از رنج تمامی نمایشگران و سیاهبازان و مقلدانی چون اسماعیل بزاز میداند که در دورانهای تاریخی گوناگون اسیر تیغ تیز سانسور شدهاند. «مجلس توبهنامهنویسی اسماعیل بزاز» تا ۱۵ اردیبهشت هر شب ساعت ۱۹ در سالن کوچک تالار مولوی روی صحنه میرود
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد مازندران از برگزاری دوره آموزشی تئاتر در دانشگاه مازندران خبر داد.
سیده زینب تقوی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد مازندران، گفت: با توجه به فرار رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید ۱۴۰۳، از سوی کانون تئاتر سیاوشان سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد مازندران با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران، دوره جدید آموزشی تئاتر و خبرنگاری ویژه دانشجویان در دانشگاه مازندران برگزار میشود.
وی افزود: مبحث نظری و عملی تئاتر در رشتههای بازیگری، کارگردانی و نمایش نامهنویسی از جمله مواردی است که در این دوره ارایه میشود.
تقوی تصریح کرد: فراگیران در این دورهها پس از ارایه پروژه پایان ترم و موفقیت در آزمون پایان دوره گواهینامه رسمی و معتبر دریافت خواهند کرد.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد مازندران با بیان اینکه در این دوره حمیدرضا گل محمدی تواندشتی کارشناس تئاتر و دبیرکانون تئاتر سیاوشان جهاد دانشگاهی، به همراه چند تن از اساتید برجسته تئاتر به آموزش هنرجویان میپردازند. خاطرنشان کرد: علاقهمندان جهت ثبت نام در این دوره آموزشی میتوانند با شماره تماس ۰۹۱۹۲۱۲۱۱۲۴ و ۰۹۳۵۵۱۲۳۲۰۲ دبیر کانون تئاتر سیاوشان سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد مازندران و شماره تلفن ۰۱۱۳۵۳۳۳۷۰۵- دفتر معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد مازندران، واقع در سازمان مرکزی دانشگاه مازندران تماس حاصل کنند.
وی با بیان اینکه کانون تئاتر سیاوشان، سال ۱۴۰۰ در زمان کرونا نخستین جشنواره نمایش نامهنویسی فضای معنوی آیات قرآنی را برگزار کرد، بیان کرد: فراخوان دومین جشنواره نمایش نامه نویسی فضای معنوی آیات قرآنی نیز در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.
تقوی با ارایه این مطلب که در سال ۱۴۰۲ برگزاری ۶ دوره آموزشی تئاتر در سطح دانشگاه ماندران، شهرستان فریدونکنار، شهرستان نور از جمله فعالیتهای کانون تئاتر سیاوشان بوده است. ادامه داد: کانون تئاتر سیاوشان سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی واحد مازندران، زیر مجموعه معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران، تاکنون دورههای مختلف آموزشی تئاتر را در سطح دانشگاههای مازندران برگزار کرده است، علاوه بر برگزاری دورههای آموزشی در سطح دانشگاههای استان، بیش از ۲۰ دوره آموزشی تئاتر از سالهای ۸۳ تا کنون در سطح آموزشگاههای شهرهای بهنمیر و بابلسر، فریدونکنار، محمودآباد، نور، بابل و... داشته و چندین کارگاه آموزشی نمایش نامهنویسی، بازیگری و کارگردانی و جشنواره نمایشنامهنویسی در سطح استان برگزار کرده و بیش از ۵۰ نمایش صحنهای و خیابانی در سطح دانشگاه و استان به اجرا در آورده است.
گفتنی است: کانون تئاتر سیاوشان تعداد چهار نمایش خیابانی و صحنه در زمان کرونا، با بیش از ۱۰ اجرا در سطح دانشگاه مازندران و شهرستان بابلسر داشته است