همگانی عکاسی از نمای بالا

ماه تی تیماه تی تی عضو تأیید شده است.

ژورنالیست
ژورنالیست
تیم تگ
مدیر بازنشسته
نوشته‌ها
نوشته‌ها
3,728
پسندها
پسندها
2,968
امتیازها
امتیازها
323
سکه
93
❃⧼به نام پروردگار جهانیان⧽❃


عکاسی از نمای بالا چیست؟
عکاسی از نمای بالا (Top-Down photography) همان‌طور که از نام آن مشخص است، به سبکی از عکاسی می‌گویند که در آن، سوژه از نمای بالا عکاسی می‌شود. اگر تعریف کمی تخصصی‌تر بخواهید، باید بگوییم در عکاسی از نمای بالا دوربین با سوژه، زاویه 90 درجه دارد و هدف از آن، ثبت تصویر از سطح یا قسمت رویی سوژه است. به‌تازگی این سبک عکاسی محبوبیت زیادی در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، فیس‌بوک و پینترست پیدا کرده است؛ زیرا اشیا را به‌صورت زیبا و چشم‌نوازتری نشان می‌دهد.
 
عکاسی از نمای بالا چه تفاوتی با فلت‌لی و عکاسی از بالای سر دارد؟
این سبک از عکاسی، شباهت زیادی با سبک‌های فلت‌لی (Flat Lay) و از بالای سر (Overhead) دارد. در عکاسی فلت‌لی، هدف چیدن تمامی سوژه‌ها روی یک سطح صاف است و امکان دارد چینش سوژه‌ها از کنار نیز انجام شود. در عکاسی از بالای سر، زاویه عکاسی نزدیک به 90 درجه و از دید چشم پرنده (Bird Eye Perspective) انجام می‌شود؛ درحالی‌که در عکاسی از نمای بالا، زاویه دوربین و سوژه دقیقاً 90 درجه است. همچنین عکاسی از نمای بالا کاربردهای تبلیغاتی گسترده‌ای دارد؛ درحالی‌که از سبک‌های فلت‌لی و Overhead تنها برای عکاسی فشن و عکاسی از غذا استفاده می‌شود.
 
محبوب‌ترین تکنیک در عکاسی از نمای بالا چیست؟
محبوب‌ترین تکنیک در این سبک عکاسی، چیدن اشیا با زاویه 90 درجه نسبت به یکدیگر روی یک زمینه ساده است. احتمالاً در اینستاگرام عکس‌های زیادی را دیده‌اید که با استفاده از این تکنیک گرفته شده‌اند. این تکنیک با نام نولینگ یا Knolling مشهور شده و به جز رعایت زاویه، مرتب‌کردن اشیا بر اساس اندازه نیز در آن اهمیت زیادی دارد.
 
کاربردهای تبلیغاتی عکاسی از بالا چیست؟
این سبک عکاسی ابعاد متفاوتی از محصول را به مشتری نشان می‌دهد و در جذب او بسیار مؤثر است؛ همچنین به مشتری حس دیدن کاربرد محصول در عمل را نیز می‌دهد. عکاسی از محصول به این سبک، بین افراد زیر محبوبیت زیادی دارد:
• اینفلوئنسرها
• صاحبان فروشگاه‌های آنلاین
• صاحبان کسب‌وکارهای آفلاین
• تولیدکنندگان محتوای بصری
• عکاسان آماتور و حرفه‌ای
 
لیست زیر کاربردهای تبلیغاتی این سبک عکاسی را نشان می‌دهد:

• عکاسی از غذا
اهمیت عکاسی از غذا در تبلیغات ، در این است که تمامی زوایای جذاب غذا و محتویات آن مثل رنگ، بافت و نحوه سرو را نشان می‌دهد. تقریباً تمامی افرادی که در اینستاگرام صفحه آموزش آشپزی حرفه‌ای دارند از این تکنیک عکاسی برای ارائه آموزش‌های خود استفاده می‌کنند. این سبک برای ارائه غذاهایی مثل پیتزا، سوپ، دونات، ماکارونی، انواع کوکی، کیک و … ایده‌آل است؛ زیرا ترکیبات، تاپینگ‌ها و گارنیش‌ها را به‌خوبی نشان می‌دهد.
 
• عکاسی از محصول
عکاسی از محصول و استفاده از تصاویر باکیفیت و زیبا، یکی از الزامات معرفی محصولات جدید هستند. عکاسی از بالا امکان تهیه چنین تصاویری را فراهم می‌کند و باعث می‌شود که مشتری تصمیم نهایی را برای خرید بگیرد. از آنجایی‌که بیشتر مشتریان هدف محصولات مختلف در شبکه‌های اجتماعی معروف حضور دارند، شاهد استفاده گسترده از این سبک عکاسی برای تبلیغات مجازی هستیم. اگر کمی فید اینستاگرام خود را بالا و پایین کنید، متوجه می‌شوید که فروشگاه‌های آنلاین مختلف برای معرفی محصولاتی مثل جواهرات، محصولات مراقبت از پوست، لوازم‌آرایشی و حتی پوشاک از عکاسی از نمای بالا استفاده می‌کنند.
 
• عکاسی از بسته‌بندی
امروزه بسته‌بندی نقش مهمی در جذب مشتری دارد و بسیاری دوست دارند پیش از سفارش نحوه بسته‌بندی محصول موردنظرشان را ببینند. از آنجایی‌که متعلقات بسته‌بندی مثل روبان و… معمولاً روی بسته حضور دارند، عکاسی از بالا بهترین راه برای نشان‌دادن آن‌ها است. از این سبک عکاسی برای نشان‌دادن نحوه بسته‌بندی غذا و چینش آیتم‌های غذایی در یک بسته نیز استفاده می‌شود.
 
• عکاسی از ظروف
ظروف از جمله محصولاتی هستند که تنها با عکاسی از بالا می‌توان حق مطلب را در مورد نشان‌دادن تمامی ویژگی‌های آن‌ها ادا کرد. با این سبک عکاسی از محصول می‌توان جنس، کیفیت، شکل و طرح وسایل آشپزخانه را به‌خوبی به مشتریان نشان داد.
 
کی این تاپیک رو خونده (کل خوانندگان: 0)
هیچ کاربر ثبت نام شده ای این تاپیک را مشاهده نمی کند.
عقب
بالا پایین