پایان نقدوبررسی دلنوشته سرخ تر از سیاه

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

یاسمن بهادرییاسمن بهادری عضو تأیید شده است.

مدرس رمان نویسی + نویسنده نوقلم ادبیات
مـدرس
نویسنده نوقلـم
شاعـر
مدیر بازنشسته
نوشته‌ها
نوشته‌ها
2,645
پسندها
پسندها
20,127
امتیازها
امتیازها
763
سکه
500
.به نام آنکه یادش تسلی بخش وجود ماست.


نویسنده عزیز و خوش‌قلم انجمن، درود.
از اینکه برای نقد و بررسی اثر ارزشمندتون به ذهن نقاد منتقدین ما رجوع کردین صمیمانه از شما متشکریم.
نقد به معنای کوچک‌پنداری یا تمسخر آثار شما نیست بلکه روزنه‌ای از خورشید پیشرفت است.
در صورت ایجاد هرگونه ابهام و یا عدم ارتباط صحیح با منتقد، مباحث خود را با مدیر و یا ارشد تالار به اشتراک بگذارید.
در صورت تضاد نظر با منتقد و دفاع از اثر خود، نظرتان را در قالب یک پست در همین تاپیک ارسال کنید.
نقدها را فرصتی برای پیشرفت بدانید نه سد راه موفقیت.
موفق و موید باشید.


....مدیریت تالار ادبیات توصیفی....
 
.در این تاپیک به نقد دلنوشته سرخ تر از سیاه به قلم @HOOYAR خواهیم پرداخت.
.محتوای نقد در پست بعد قابل مشاهده است.
 
°•○●بسم الله الرحمن الرحیم●○•°


نقد دلنوشته سرخ‌تر از سیاه
لینک:


نام اثر:
نام اثر اولین برخورد مخاطب با اثر را ایجاد می‌کند. لیکن نام منتخب برای اثر باید به گونه‌ای باشد که ژانر را به مخاطب القا کند، موضوع اثر را در بر بگیرد و به جذب مخاطب دامن زده بزند.
در دلنوشته سرخ‌تر از سیاه، دوگانگی مابین رنگ‌های ذکر شده، کنجکاوی مخاطب را برای ورود به اثر و خوانش آن ترغیب می‌کند.

مقدمه:
مقدمه‌، در بر گیرنده‌ی ساختمان کلی اثر می‌باشد و موضوعی جامع از اثر را در استاندارد سه تا پنج خط به مخاطب هدیه می‌کند. یکی از نکات موثر و دارای امتیاز در مقدمه بهره‌گیری از نام اثر در مقدمه می‌باشد.
در این اثر مقدمه دربرگیرنده‌ی ساختمان کلی اثر است و بهره‌گیری از نام در مقدمه پوئنی مثبت برای نویسنده ایجاد کرده.

جلد:
جلد، در نما و نظر کلی باید مطابق با ژانر و موضوع اثر باشد. به طور مثال در اثری که ژانر تراژدی دارد می‌بایست از رنگ‌های تیره برای جلد استفاده شود.
اثر جلد ندارد.

ساختمان نوشته‌ی اثر:
ساختمان، شامل پارت‌های اثر می‌باشد که باید باهم ارتباط داشته باشند. به گونه‌ای که اگر فقط از ژانر تراژدی در شناسنامه‌ی اثر نام برده شده در پارت‌ها دوگانگی بین ژانرها دیده نشود.
پارت‌ها در این اثر ارتباط خود را به نحو احسن حفظ کرده اند و دوگانگی ندارند.
پارت‌های بسیار کوتاه و یا بسیار بلند موجب عدم ارتباط مخاطب با اثر می‌شود. بهتر است در هر اثر پارت‌ها به یک اندازه‌ی متعادل نگاشته شوند.
تعادل مابین پارت‌ها صورت گرفته است.
بهتر است نوع نوشتار یک دلنوشته ادبی باشد لیکن این موضوع نیز در بالا بردن امتیاز یک اثر موثر باشد.
اثر در قالبی ادبی نگاشته شده است.
در صورت ادبی یا محاوره بودن یک اثر این قالب باید تا پایان حفظ شود و مابین پارت ها دوگانگی قالب دیده نشود.
قالب اثر تا پایان حفظ شده است.
جابه‌جایی افعال نباید موجب برهم خوردن نظم اثر شود.
این نکته به درستی رعایت گردیده.
در این اثر اجتماعی بودن در میانه‌ی پارتگذاری کاملا مشهود است.

آرایه‌ها:
در اثرها به خصوص در دلنوشته، آرایه‌های ادبی نظیر استعاره، تشبیه، تضاد، مراعات نظیر و... می‌بایست به‌طور فراوان دیده شود.
کمی آرایه‌ها در اثر مشهود است. لیکن توصیه می‌شود در آثار بعدی استفاده از آرایه‌هارا در اثر افزایش دهید.

ژانر:
ژانر اثر اجتماعی است و این موضوع تا پایان به همین منوال است.


علائم نگارشی:
علائم نگارشی به درستی رعایت شده.


نکته‌ی آخر از منتقد به نویسنده:
زیبایی را درون خودت پیدا کن. هیچ‌ شخصی نمی‌تواند به اندازه‌ی خودت قدر تورا بداند.
قلمت مانا جان دل.
@HOOYAR

|مدیریت تالار ادبیات توصیفی|
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
کی این تاپیک رو خونده (کل خوانندگان: 0)
هیچ کاربر ثبت نام شده ای این تاپیک را مشاهده نمی کند.
عقب
بالا پایین