همگانی امپرسیونیسم سبک نقاشی یا موسیقی؟

امپرسیونیسم ، یا امپرسیونیسم فرانسه، یک جنبش اصلی، ابتدا در نقاشی و بعداً در موسیقی، که عمدتاً در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در فرانسه شکل گرفت. نقاشی امپرسیونیستی شامل اثری است که بین سالهای 1867 و 1886 توسط گروهی از هنرمندان تولید شده است که در آن‌ها مجموعه‌ای از رویکردها و تکنیک‌های مرتبط با یک‌دیگر استفاده شده‌است.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: NemO
بارزترین ویژگی امپرسیونیسم در نقاشی، تلاشی برای ثبت دقیق و عینی واقعیت بصری از نظر جلوه‌های گذرا از نور و رنگ بود. در موسیقی، این بود که یک ایده یا اثر را از طریق صدای پالایش‌شده به جای یک ساختار رسمی دقیق، منتقل کنید.

%D8%A7%D9%85%D9%BE%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%B3%D9%85-1.jpg
اثری از کلود مونته نقاش امپرسیونیست
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: NemO
نقاشی امپرسیونیم

در اواخر دهه 1860 مونه، پیساررو، رنوار و دیگران شروع به نقاشی مناظر و صحنه‌های رودخانه کردند که در آن سعی‌کردند با ضرب‌و‌شتم رنگ‌ها و اشکال، اشیاء را همان‌طور که در یک زمان معین در نور طبیعی ظاهر می شوند نشان دهند. این هنرمندان پالت چشم‌انداز سنتی مناظر سبز رنگ، درختان قهوه ای و کوه‌های خاکستری را رها کردند و در عوض با ترکیب رنگی سبک‌تر ، مناظر آفتابی‌تر و درخشان‌تر نقاشی کردند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: NemO
نقاشان اصلی امپرسیونیست‌ها عبارت بودند از:

  • کلود مونت (Oscar-Claude Monet)
  • پیر آگوست رنوار (Pierre-Auguste Renoir)
  • کامیل پیساررو (Camille Pissarro)
  • آلفرد سیسلی (Alfred Sisley)
  • برته موریوت (Berthe Marie Pauline Morisot)
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: NemO
هم‌چنین آرمان گیلومین فردریک بازیل که با هم کار می‌کردند، بر یک‌دیگر تأثیر گذاشتند و در کنار هم به نمایش آثار خویش پرداختند. ادگار دگاس و پل سزان نیز در اوایل دهه 1870 برای مدتی به سبک امپرسیونیستی نقاشی کردند. نقاش تأسیس آدوارد مانت، که کار او در دهه 1860 بسیار تحت تأثیر مونت و دیگران گروه قرار داشت، خودش حدود 1873 رویکرد امپرسیونیسم را اتخاذ کرد.

%D8%A7%D9%85%D9%BE%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%B3%D9%85-2.jpg
اثری از پیر آگوست رنوار
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: NemO
آن‌ها با نقاشی نمایش نور بر روی آب و رنگ‌های منعکس‌شده از موج‌های آن، سعی در بازتولید جلوه‌های چندگانه و متحرک نور خورشید و سایه و نور مستقیم کردند. آن‌ها در تلاش برای بازتولید تصورات فوری بصری که روی شبکیه ثبت شده‌است. آن‌ها استفاده از خاکستری و سیاه را در سایه‌ها به عنوان رنگ‌های نادرست کنار گذاشتند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: NemO
امپرسیونیست‌ها تکنیک‌های جدید خود را برای به تصویر کشیدن مناظر، درختان، خانه‌ها و حتی صحنه‌های خیابان شهری و ایستگاه‌های راه‌آهن گسترش دادند. در سال 1874 این گروه اولین نمایش خود را مستقل از سالن رسمی آکادمی فرانسه، که به طور مداوم اکثر آثار آن‌ها را رد کرده بود، برگزار کردند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: NemO
در این مدت آن‌ها به توسعه سبک‌های شخصی و فردی خود ادامه دادند. با این حال، همه در کار خود تأیید کردند که اصول آزادی تکنیک، یک رویکرد شخصی و نه یک رویکرد متعارف به موضوع و تولید حقیقی طبیعت است.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: NemO
نوشته‌ها
نوشته‌ها
4,729
پسندها
پسندها
12,865
امتیازها
امتیازها
323
سکه
334
در اواسط دهه 1880، امپرسیونیسم شروع به انحلال کرد زیرا هر نقاش به طور فزاینده دنبال علاقه و اصول زیبایی شناسیی خود بود. با این وجود، در دوره کوتاه خود، انقلابی را در تاریخ هنر رقم زد و نقطه شروع فنی را برای هنرمندان پستیمپرسیونیست سزان، دگاس، پل گوگن، وینسنت ون گوگ و ژرژ سیرات فراهم آورد و تمام نقاشی‌های بعدی غربی را از تکنیک‌های سنتی آزاد کرد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: NemO
کی این تاپیک رو خونده (کل خوانندگان: 0)
هیچ کاربر ثبت نام شده ای این تاپیک را مشاهده نمی کند.
عقب
بالا پایین