7519581-8141__7323.jpg
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
Leif Ove Andsnes
۱۹۷۰


لیف او اندسن (Leif Ove Andsnes) پیانیست نروژی است که شهرتش بیشتر به‌خاطر ضبط‌هایش از کنسرتوهای پیانو بتهوون با ارکستر Mahler Chamber است. نقدی که در مجله موسیقی گرامافون منتشر شد این مجموعه‌کار اندسن را «موفقیتی بی‌سابقه» خواند.

714302_v9_ba.jpg
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
Marta Argerich
۱۹۴۱

مارتا آرگریچ پدیده‌ای در جهان پیانو در سال ۱۹۶۴ جایزه شوپن را در سن ۲۴ سالگی از آن خود و همه را شگفت‌زده کرد. امروز او مهمترین پیانیست زنده در جهان است که بلیت کنسرت‌هایش در دقایق اول به فروش می‌رسد.

%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A7-%D8%A2%D8%B1%DA%AF%D8%B1%DB%8C%DA%86-1.jpg
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
Claudio Arrau
۱۹۰۳-۱۹۹۱

آرائو پیانیستی اهل شیلی بود که پیش از آن که خواندن و نوشتن بیاموزد می‌توانست نت‌های موسیقی را بخواند. مدت‌ها بعد این نوازنده آثاری مثل اتودهای لیست (Franz Liszt) (آهنگ‌ساز مشهور مجارستانی) را به‌خوبی می‌نواخت. اما شهرت او در حقیقت به‌خاطر تفسیر موسیقی بتهوون است. کالین دیویس (Calin Davis) رهبر پیشین ارکستر لندن درباره او می‌گوید: صدای (ساز) او شگفت‌انگیز و متعلق به خود اوست. وفاداری او به لیست بیش از اندازه است و موسیقی لیست را بیش از هر کس دیگری در جهان گرامی داشته است.

67674_v9_ba.jpg

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
Vladimir Ashkenazy
۱۹۳۷

اشکنازی از وزنه‌های موسیقی کلاسیک جهان است. او در روسیه متولد شده و شهروندی دو کشور ایسلند و سویس را دارد. او هنوز هم به عنوان یک پیانیست و رهبر ارکستر،‌ در نقاط مختلف دنیا اجراهای خود را دارد. این پیانیست روسی‌تبار در سال ۱۹۶۲ برنده جایزه بین‌المللی رقابت چایکوفسکی (به‌صورت مشترک (با جان اوگدون)) شد و یک سال پس از آن در لندن به اجرای زنده پرداخت.
اشکنازی صاحب صفحه‌های گرامافونی است که شامل همه آثار راخمانینوف (Rachmaninoff) و شوپن، سونات‌های بتهوون، کنسرتوهای پیانو موتسارت و همچنین آثار الکساندر اسکریابین (Alexander Scriabin) و پروکفیف است. او با همه نام‌های بزرگ قرن ۲۰ از جمله رهبران ارکستری چون جورج سولتی،‌ زوبین مهتا و برنارد هایتینک کار کرده است.

220px-Vladimir_Ashkenazy.jpg
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
Daniel Barenboim
۱۹۴۲

دانیل بارنبویم پیانیست آرژانتینی‌اسرائیلی است. شهرت بین‌المللی بارنبویم تا حدی به خاطر کار (مشترک) او با ارکستر دیوان غربی‌شرقی است. البته او برخی از بهترین صفحه‌های گرامافون موجود در جهان را تولید کرده و از این جهت نام خود را در تاریخ ثبت کرده است.




220px-Daniel_Barenboim_-_1958.jpg
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
Ludwig van Beethoven
۱۷۷۰-۱۸۲۷

کارل لودویگ جانکر،‌ آهنگ‌ساز هم‌عصر بتهوون درباره او می‌گوید: «نوازندگی بتهوون با شیوه رایج و معمول تفاوت بسیاری دارد، و به نظر می‌رسد در این حوزه او برای خود مسیر جداگانه‌ای انتخاب کرده و به‌نوعی ساختارشکن بوده است.» اگرچه ما صفحه‌ای از اجرای بتهوون در دست نداریم، اما موسیقی ناب و خلاقانه‌‌ای که او برای پیانو نوشته و گفته‌های افرادی که موسیقی او را شنیده‌اند به ما رسیده است.

مشاهده فایل‌پیوست 18432
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
Alfred Brendel
۱۹۳۱
«من اگر به سنتی تعلق داشته باشم، آن سنتی است که در آن اثر هنری به نوازنده بگوید که چه کار کند، نه اینکه نوازنده بگوید که قطعه چطور باید باشد.»
این جملات آقای برندل است، کسی که در (شناخت) موسیقی همه دوره‌ها دستی دارد، اما جایگاه و شهرتش مشخصا به‌خاطر تفسیرهایش از هایدن، موتسارت، بتهوون، شوبر، براهم و لیست است.



مشاهده فایل‌پیوست 18433
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
Frédéric Chopin
۱۸۱۰-۱۸۴۹

مشهورترین آهنگ‌ساز لهستان و از بزرگترین استادان پیانو در زمانه خود نیز بود. بخش عظیمی از مهارت شوپن در موسیقی در اجراهای سولو (تک‌نوازی) او بود، اما متاسفانه از اجراهای او هیچ نسخه ضبط‌شده‌ای به ما نرسیده است و همان‌طور که می‌دانیم نخستین تجربه‌های ضبط صدا در دهه ۱۸۶۰ اتفاق افتاد. یکی از هم‌عصر‌های شوپن گفته است: درست است که شوپن موسس یک مدرسه پیانو و یک مدرسه آهنگ‌سازی است. اما هیچ چیز با درخشانی و شیرینی پرلودهای این آهنگ‌ساز برای پیانو و کارهای اصیل، متمایز و لطیف او برابری نمی‌کند.

images
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
Glenn Gould
۱۹۳۲-۱۹۸۲

اگر از ابتدای تاریخ نوازندگی پیانو یک پیانیست باشد که طرفدارن موسیقی کلاسیک را به چند دسته تقسیم کرد او کسی نیست جز گلن گولد. شهرت این پیانیست کانادایی بیشتر به‌خاطر اجراهایش از موسیقی باخ و به طور خاص اثر The Goldberg Variations است. او عادت داشت هنگام نوازندگی زیر ل*ب آوازهایی زمزمه کند و همچنین یک صندلی کوچک داشت که در همه کنسرت‌هایش همراه او بود.

images
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
Myra Hess
۱۸۹۰-۱۹۶۵

مایرا هس، پیانیست انگلیسی، در سن ۱۲ سالگی توانست بورسیه آکادمی رویال موسیقی را به دست بیاورد. او در سن ۱۷ سالگی با رهبر ارکستر مشهور سر توماس بکام روی صحنه رفت. اما شهرت اصلی این پیانیست سری کنسرت‌هایی بود که در زمان جنگ جهانی دوم در گالری ملی انگلستاندر لندن اجرا کرد. در آن زمان سالن‌های اجرای موسیقی در لندن از ترس بمباران شدن و کشته شدن انبوه تماشاگران بسته شده بود. از این رو هس به این فکر افتاد که از گالری لندن به‌عنوان سالنی برای کنسرت‌ها استفاده کند. این سری کنسرت‌ها شش سال و نیم ادامه پیدا کرد و خود هس در ۱۵۰ کنسرت اجرا داشت.

مشاهده فایل‌پیوست 18434
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Matin-ms

کاربر حــامی
کاربر انجمن
نوشته‌ها
نوشته‌ها
1,506
پسندها
پسندها
2,132
امتیازها
امتیازها
273
Vladimir Horowitz
۱۹۰۳-۱۹۸۹

این پیانیست اوکراینی را برخی بهترین پیانیست تاریخ می‌دانند. او فعالیت حرفه‌ای خود را در سال ۱۹۲۰ در یک رسیتال تک‌نوازی در خارکیو شوروی آغاز کرد. در سال ۱۹۲۵ به شهرت چشمگیری رسید. او به قصد یادگیری در جوار آرتور اشنابل در برلین به سمت غرب رفت، اما سرانجام یادگیری را رها کرد و به آمریکا رفت. در سال ۱۹۲۸ در تالار کارنگی نیویورک به اجرا پرداخت و در نهایت شهروند آمریکا شد. هورویتس به اجرای آثار دوره رمانتیک از جمله موسیقی شوپن، راخمانینف و شومان مشهور است.

836051_v9_ba.jpg
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
کی این تاپیک رو خونده (کل خوانندگان: 0)
هیچ کاربر ثبت نام شده ای این تاپیک را مشاهده نمی کند.
عقب
بالا پایین