- May
- 13,949
- 20,889
- 238
- وضعیت پروفایل
- خودت شاید نمیدانی چه کردی با دلم اما، دل یک ادم سرسخت را بردی خدا قوت!
- در مورد بالا اشاره شد که در صورت امکان رفتاری را در بازی تغییر دهیم. اما نکته مهمی وجود دارد که با دانستن سه ارجحیت ما می توانیم دریابیم که چه رفتاری را نباید تغییر دهیم و تغییر در برخی رفتار ها می تواند چه عواقبی برای یک کودک داشته باشد.
- برای نمونه اگر کودک حرکتی را برای ارامیدگی و مدولاسیون حسی انجام می دهد نباید ان را تغییر داد مگر اینکه جایگزینی قوی تر برای آن داشته باشیم.برای نمونه در اختیار قرار دادن رشته های تسبیح می تواند برای کودک دارای اختلال طیف اتیسم شدید به آرمیدگی او کمک کند.
- در این صورت ما می توانیم ارجحیت های حسی کودک و اینکه چه راهبرد های حسی می توانیم برای او استفاده کنیم را بیابیم.
- در این صورت می می توانیم دریابیم که چه چیزی کودک دارای اختلال طیف اتیسم را به هم می ریزد و چه چیزی فرایند بازی و درمان را مختل می کند.
- با دانش در مورد بازی کودک و نیاز های او میتوانیم فعالیتی خوشایند و لذ*ت بخشی را مهیا کنیم که هم کودک از ان لذ*ت می برد و هم ما درمانگران می توانیم به اهداف طراحی شده خود دست یابیم.
آخرین ویرایش توسط مدیر: