- Jun
- 9,056
- 24,696
- 238
- وضعیت پروفایل
- مَن؛ نقآشِ بومِ کوچَک
??پیدا کردن ایده!
•[?]• ایده اولیه به ندرت در قالب جمله کاملی بیان میشود و معمولا پرسشی است که پایان آن نامعلوم است: چه خواهد شد اگر...؟
?|• چه خواهد شد اگر کوسه ای به ساحل بزند و شناگری را ببلعد؟ آروارهها.
?|• چه خواهد شد اگر زنی شوهر و فرزند خود را ترک کند؟ کرامر علیه کرامر.
?|• استانیسلاوسکی آن را «اگر جادویی» مینامید، فرضی خیالی که یک لحظه از خاطر میگذرد و در را به روی دنیای تخیلات، دنیایی که در آن هر چیزی ممکن به نظر میرسد، میگشاید.
?|• اما «چه خواهد شد اگر...» تنها یکی از انواع ایدههای اولیه است. نویسندگان از هرجایی الهام میگیرند.
?|• از اعتراف سرخوشانه یک دوست به تمایلی شیطانی، از طعنه یک گدای افليج، یک کابوس یا خیال، مطلبی در روزنامه، تخیلات یک کودک. حتی خود این حرفه نیز میتواند منبع الهام باشد.
?|• اعمال صرفا تکنیکی مثل انتقال از صحنهای به صحنه دیگر یا ویرایش گفتوگوها برای پرهیز از تکرار، نیز ممکن است تخیل را به پرواز درآورند.
?|• هر چیزی ممکن است بهانه یا دلیلی برای نوشتن شود حتی، مثلا، یک نگاه گذرا به بیرون پنجره.
✍?رابرت مککی، «داستان»
•[?]• ایده اولیه به ندرت در قالب جمله کاملی بیان میشود و معمولا پرسشی است که پایان آن نامعلوم است: چه خواهد شد اگر...؟
?|• چه خواهد شد اگر کوسه ای به ساحل بزند و شناگری را ببلعد؟ آروارهها.
?|• چه خواهد شد اگر زنی شوهر و فرزند خود را ترک کند؟ کرامر علیه کرامر.
?|• استانیسلاوسکی آن را «اگر جادویی» مینامید، فرضی خیالی که یک لحظه از خاطر میگذرد و در را به روی دنیای تخیلات، دنیایی که در آن هر چیزی ممکن به نظر میرسد، میگشاید.
?|• اما «چه خواهد شد اگر...» تنها یکی از انواع ایدههای اولیه است. نویسندگان از هرجایی الهام میگیرند.
?|• از اعتراف سرخوشانه یک دوست به تمایلی شیطانی، از طعنه یک گدای افليج، یک کابوس یا خیال، مطلبی در روزنامه، تخیلات یک کودک. حتی خود این حرفه نیز میتواند منبع الهام باشد.
?|• اعمال صرفا تکنیکی مثل انتقال از صحنهای به صحنه دیگر یا ویرایش گفتوگوها برای پرهیز از تکرار، نیز ممکن است تخیل را به پرواز درآورند.
?|• هر چیزی ممکن است بهانه یا دلیلی برای نوشتن شود حتی، مثلا، یک نگاه گذرا به بیرون پنجره.
✍?رابرت مککی، «داستان»
آخرین ویرایش توسط مدیر: