در گذشته، شاعرانی که یا توان شاعرانه نداشتند یا به بن بست شعری رسیده بودند دست به معما سازی، بازی های لفظی، تضمین شعر دیگران و . . . می زدند.
امروز گاه این ناتوانی و ضعف به گونه ای دیگر چهره می نماید و آن یا تخطئه ی مداوم دیگران است یا حرکت های سطحی و شتاب زده و بازی های صوری و شکلی با زبان و تخریب زبان.
پس تکاپو در نوآوری را می توان در این اهداف خلاصه کرد:
1- رسیدن به فضا و زبان و گشودن راه تازه در شعر
2- پنهان کردن ناتوانی و ضعف شعری(رسیدن به بن بست شعری)
3- نشان دادن متفاوت بودن غرور(غرور شاعرانه)
موج آفرینی و مدگرایی شعری اگر سنجیده، آگاهانه و با پشتوانه ی مطالعه و تجربه صورت نگیرد نوعی "خودک*شی شعری" خواهد بود.
به نقل از کتاب "از نتایج سحر" دکتر محمدرضا سنگری
امروز گاه این ناتوانی و ضعف به گونه ای دیگر چهره می نماید و آن یا تخطئه ی مداوم دیگران است یا حرکت های سطحی و شتاب زده و بازی های صوری و شکلی با زبان و تخریب زبان.
پس تکاپو در نوآوری را می توان در این اهداف خلاصه کرد:
1- رسیدن به فضا و زبان و گشودن راه تازه در شعر
2- پنهان کردن ناتوانی و ضعف شعری(رسیدن به بن بست شعری)
3- نشان دادن متفاوت بودن غرور(غرور شاعرانه)
موج آفرینی و مدگرایی شعری اگر سنجیده، آگاهانه و با پشتوانه ی مطالعه و تجربه صورت نگیرد نوعی "خودک*شی شعری" خواهد بود.
به نقل از کتاب "از نتایج سحر" دکتر محمدرضا سنگری
آخرین ویرایش توسط مدیر: