کست شاهد بود که اکثر کارهای انجام شده توسط هنرمندان زن با بیتوجهی مواجه میشوند مگر اینکه دوست یا حمایتگری دولتی داشته باشند و او نمیخواست به این روابط تن دهد تا کارش مورد حمایت قرار گیرد. بدبینیهای او به شرایط موجود هنگامی بیشتر شد که یکی از دو تابلویی را که در ۱۸۷۵ به هیت ژوری فرستاد رد شد.
جرو بحثهای او با سارتین ادامه پیدا کرد سارتین فکر میکرد کست فردی خود محور و یک دندهاست و در نهایت این دو از یک دیگر جدا شدند. با وجود پریشانی، اندوه و انتقاد از خود کست تصمیم گرفت نقاشیهای با موضوعات مشخص (ژانری) را کنار گذاشته و روشهای مدرن تری را در کار خود پیش بگیرد تا توجه جوامع خارجی از جملهٔ آمریکا را به خود جلب کند اما این تلاش او در اوایل کار بینتیجه بود.
جرو بحثهای او با سارتین ادامه پیدا کرد سارتین فکر میکرد کست فردی خود محور و یک دندهاست و در نهایت این دو از یک دیگر جدا شدند. با وجود پریشانی، اندوه و انتقاد از خود کست تصمیم گرفت نقاشیهای با موضوعات مشخص (ژانری) را کنار گذاشته و روشهای مدرن تری را در کار خود پیش بگیرد تا توجه جوامع خارجی از جملهٔ آمریکا را به خود جلب کند اما این تلاش او در اوایل کار بینتیجه بود.