امپرسیونیسم در موسیقی

در موسیقی ، کلود دبوسی (Claude Debussy) همیشه امپرسیونیست اصلی قلمداد شده‌است. اگرچه دبوسی تحت تأثیر نگرش‌های زیبایی‌شناختی کلی نقاشان امپرسیونیست قرار‌گرفت، اما هیچ تلاشی برای آهنگ‌سازی با تکنیک‌های موسیقی که از لحاظ تکنیک نقاشی نزدیک به هم بودند، نکرد. علاوه بر این، ویژگی‌های موسیقی دبوسی از اول تا آخرین آهنگ‌های او به قدری متغیر است که حتی ممکن است یک حس کلی امپرسیونیسم به بهترین شکل ممکن در بیشتر موسیقی های او که در حدود سال 1892 تا 1903 ساخته شده محدود شود.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: IMN.7
برخی از این آثار امپرسیونیستی می تواند اپرای Pelléas et Mlisisande (اولین بار در سال 1902 اجرا شد)، قطعه ارکسترال “Nuages” (“ابرها” از Nocturnes ، تکمیل شده در 1899) و قطعه پیانو “Voiles” (“بادبان ها” از دوز پرلئودس ، کتاب اول ، 1910)
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: IMN.7
نوشته‌ها
نوشته‌ها
4,729
پسندها
پسندها
12,865
امتیازها
امتیازها
323
سکه
334
سایر آهنگ‌سازانی که تحت عنوان امپرسیونیستی در نظر گرفته می‌شوند عبارتند از

  • موریس راول (Maurice Ravel)
  • فردریک دلیوس (Frederick Delius)
  • اوتیرینو رسیگی (Ottorino Respighi)
  • کارول سیمانوفسکی (Karol Szymanowski)
  • چارلز گریفس (Charles Griffes)
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: IMN.7
کی این تاپیک رو خونده (کل خوانندگان: 0)
هیچ کاربر ثبت نام شده ای این تاپیک را مشاهده نمی کند.
عقب
بالا پایین