کاربرد تعادل در مجسمه سازی

در مجسمه های انسانی ، تعادل بر دو اصل استوار می باشد:

  1. حجم مجسمه (پایدار) باشد بدین معنا که اگر پیکره در حالت خمیده و یا قرار گرفته بر چهار دست و پا باشد براحتی قابل ساخت باشد.
    این بدین معناست که اگر پیکره در حالت ایستاده باشد و خصوصا به جلو یا به عقب متمایل باشد، کار هنرمند کمی سخت تر خواهد شد.
    اگر به صورت طبیعی مجسمه به واسطه نوع حرکت و خمش، پایداری لازم را ندارد، از اهرم و یا پایه برای آن استفاده می شود.
  2. از لحاظ ترکیب بندی و مجسمه باید حس تعادل را در پویایی و یا ایستایی به ببننده بدهد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
نوشته‌ها
نوشته‌ها
4,729
پسندها
پسندها
12,865
امتیازها
امتیازها
323
سکه
334
کاربرد اتصالات در مجسمه سازی

بدین معنا که چگونه پیکره ها و یا دیگر اشکال در مجسمه سازی به یکدیگر متصل می شوند.
حال چگونه اعضای بدن به صورت جداگانه به یکدیگر متصل می شوند
یا اینکه چگونه هر کدام از اجزا در اعضای بدن به هم ملحق می شوند.
آگوست رودن Auguste Rodn (1917-1840) مجسمه ساز فرانسوی بر خلاف هنرمندان کلاسیک یونان
مانند (Polyklitus) پولیکایتوس و یا هنرمندان عصر رنسانس که علاقه خاصی به واحدهای منفک یک شکل خاص و الحاق آنها به یکدیگر داشتند،
از سبک امپرسیون در آثارش به وفور استفاده کرده است.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
کی این تاپیک رو خونده (کل خوانندگان: 0)
هیچ کاربر ثبت نام شده ای این تاپیک را مشاهده نمی کند.
عقب
بالا پایین