در قرن نوزدهم میلادی و بعد از جنبش امپرسیونیسم، مکتبی جدید در هنر به وجود آمد که اصطلاحا آن را نئوامپرسیونیسم یا نو دریافتگری نیز نامیدند. این جنبش هنری بسیار گسترده بود و مجموعهای بزرگ و گستردهای از سبکهای نقاشی از این جنبش به وجود آمدند
در این سبک هنری تلاش میشد تا به وسیله رنگ نقطههای شفاف و با فاصله بسیار مناسب در نقاشی به وجود آید تا بدین وسیله بتوان یک درخشندگی خیره کننده در نقاشی به وجود آورد، معمولا اندازه نقطهها در این آثار هم اندازه یکدیگرند. از پیروان این جنبش هنری میتوان به ژرژ سورا نقاش فرانسوی و بنیان گذار نو دریافتی در نقاشی اشاره کرد. سورا تلاش کرد تا با دیدی علمی نظریه رنگ و تاثیر آن را بر شفافیت آثار دنبال کند.
ژرژ سورا همچنین سبک دیگری در جنبش نئوامپرسیونیسم به وجود آورد که آن را دیویزیونیسم((Divisionnismeدیویزیونیسم، شاخه ای جدید در تفکیک رنگ ها به وجود آورد و با نقطه چینی رنگ ها تلاش می کرد تا به درخشش و تفکیک پذیری بالای را در نقاشی به وجود آورد. سورا همچنین سبک دیگری را نیز به وجود آورد. پوینتیلیسم یا نقطه چینی که تصاویر را با چیدن نقطه های کوچک در کنار هم به وجود می آورد.
از جنبش های مهم دیگر قرن نوزدهم می توان به ترکیب گری استفاده از رنگ های مسطح و تخت در اثر، سمبولیسم یا نمادگری، مجزاگری یا کلویزونیسم که در آن اشکال و تصاویر به صورت تخت نمایش داده می شدند نیز اشاره کرد
در این سبک هنری تلاش میشد تا به وسیله رنگ نقطههای شفاف و با فاصله بسیار مناسب در نقاشی به وجود آید تا بدین وسیله بتوان یک درخشندگی خیره کننده در نقاشی به وجود آورد، معمولا اندازه نقطهها در این آثار هم اندازه یکدیگرند. از پیروان این جنبش هنری میتوان به ژرژ سورا نقاش فرانسوی و بنیان گذار نو دریافتی در نقاشی اشاره کرد. سورا تلاش کرد تا با دیدی علمی نظریه رنگ و تاثیر آن را بر شفافیت آثار دنبال کند.
ژرژ سورا همچنین سبک دیگری در جنبش نئوامپرسیونیسم به وجود آورد که آن را دیویزیونیسم((Divisionnismeدیویزیونیسم، شاخه ای جدید در تفکیک رنگ ها به وجود آورد و با نقطه چینی رنگ ها تلاش می کرد تا به درخشش و تفکیک پذیری بالای را در نقاشی به وجود آورد. سورا همچنین سبک دیگری را نیز به وجود آورد. پوینتیلیسم یا نقطه چینی که تصاویر را با چیدن نقطه های کوچک در کنار هم به وجود می آورد.
از جنبش های مهم دیگر قرن نوزدهم می توان به ترکیب گری استفاده از رنگ های مسطح و تخت در اثر، سمبولیسم یا نمادگری، مجزاگری یا کلویزونیسم که در آن اشکال و تصاویر به صورت تخت نمایش داده می شدند نیز اشاره کرد
آخرین ویرایش توسط مدیر: