- نویسنده موضوع
- #1
در بسیاری از آثاری که به سرپرستی استاد پایور اجرا شده است، شنونده با معجونی از موسیقی ایرانی مواجه میشود که همهچیز بهاندازه و سر جای خود است. این شیوه ضمن اینکه بهتمامی برآمده از سنّتِ موسیقی ایرانی است و گَردِ یکنواختی را از ساحت اجرا دور میکند، سبب ارتقای سلیقه موسیقایی مخاطب نیز خواهد شد.
«فرامرز» نام پسر رستمِ دستان بوده است، اما در فرهنگ انجمنآرای ناصری، توضیح جالبی دربارهی ریشه واژه «فرامرز» آمده است؛ و آن، اینکه فرامرز «در اصل فَرمَرز بوده، یعنی شکوه زمین». «پایوَر» نیز در فرهنگ معین صاحبمنصب و مقامدار معنا شده است.
این مقدمه موجزِ لغتنامهیی، مدخلی است برای یادکردن از یکی از بزرگان موسیقی ایرانی؛ مردی که نامش «فرامرز» بود و بهحق، یکی از جلوههای شُکوهِ سرزمینِ موسیقی ایرانی بوده و همچون شهرتش، «پایور»، یکی از عالیجنابان و بلندپایگانِ واجباحترامِ آن بهشمار میآید.
«فرامرز» نام پسر رستمِ دستان بوده است، اما در فرهنگ انجمنآرای ناصری، توضیح جالبی دربارهی ریشه واژه «فرامرز» آمده است؛ و آن، اینکه فرامرز «در اصل فَرمَرز بوده، یعنی شکوه زمین». «پایوَر» نیز در فرهنگ معین صاحبمنصب و مقامدار معنا شده است.
این مقدمه موجزِ لغتنامهیی، مدخلی است برای یادکردن از یکی از بزرگان موسیقی ایرانی؛ مردی که نامش «فرامرز» بود و بهحق، یکی از جلوههای شُکوهِ سرزمینِ موسیقی ایرانی بوده و همچون شهرتش، «پایور»، یکی از عالیجنابان و بلندپایگانِ واجباحترامِ آن بهشمار میآید.
آخرین ویرایش توسط مدیر: