«شبح تام جود» (موسیقی عامهپسند در آمريكا از وودی گاتری تا بروس اسپرینگستین) اثر ایلیا فراهانی از سوی نشر آگه منتشر شده است.
به گزارش کتاب نیوز، این کتاب زمینههای اجتماعی موسیقی عامهپسند (مشخصاً فولک، بلوز، و راک) در آمریکا را بررسی میکند، و به این معنا درآمدی است مختصر بر تاریخ اجتماعی موسیقی عامهپسند در این کشور.
ناشر در معرفی این اثر او آورده است:
انتخاب وودی گاتری، باب دیلن، بروس اسپرینگستین و استیو اِرل بیش از آنکه بهدلیل نقش هرکدام در بسط و تثبیت هنری و یا تجاری ژانرشان باشد، به این دلیل است که زندگی هنریِ هر یک فرصتی به دست میدهد برای درک شرایط اجتماعیِ دورانی که در آن رشد و کار کردند. از طرف دیگر، رشتهای که همه را به هم متصل میکند درک آنها از موسیقیِ عامهپسند بهعنوان هنرِ مترقی و اجتماعاً آگاه (و به این معنا اصیل) است که تلاش دارد زندگی روزمرهی مردم عادی را بی هیچگونه تبخترِ نخبهگرایانه روایت کند. و همهی اینها چنین درک مدرنی از موسیقی را مدیون بلوز هستند.

به گزارش کتاب نیوز، این کتاب زمینههای اجتماعی موسیقی عامهپسند (مشخصاً فولک، بلوز، و راک) در آمریکا را بررسی میکند، و به این معنا درآمدی است مختصر بر تاریخ اجتماعی موسیقی عامهپسند در این کشور.
ناشر در معرفی این اثر او آورده است:
انتخاب وودی گاتری، باب دیلن، بروس اسپرینگستین و استیو اِرل بیش از آنکه بهدلیل نقش هرکدام در بسط و تثبیت هنری و یا تجاری ژانرشان باشد، به این دلیل است که زندگی هنریِ هر یک فرصتی به دست میدهد برای درک شرایط اجتماعیِ دورانی که در آن رشد و کار کردند. از طرف دیگر، رشتهای که همه را به هم متصل میکند درک آنها از موسیقیِ عامهپسند بهعنوان هنرِ مترقی و اجتماعاً آگاه (و به این معنا اصیل) است که تلاش دارد زندگی روزمرهی مردم عادی را بی هیچگونه تبخترِ نخبهگرایانه روایت کند. و همهی اینها چنین درک مدرنی از موسیقی را مدیون بلوز هستند.
آخرین ویرایش توسط مدیر: