تکمله
فردریش توانست در تعداد کمی از هنرمندان همعصر و پس از خود تاثیر گذارد. در میان ستایشگرانش نقاش سمبولیست، ادوارد مونک را میتوان نام برد که آشکارا بازتاب دهندهی آثار فردریش است.
با نگاهی به تابلوی جیغ (1893) اثر ادوارد مونک میتوان آن را با این اثر فردریش مرتبط دانست. هر دو نقاشی "مسافر درنگ کرده"ای را ترسیم کردهاند که در مکانی پرت و منزوی، حضور خود در دل طبیعت را نظارگرند. هر دو هنرمند از انتخاب قاب افقی برای ترسیم چشمانداز طبیعت پرهیز کردهاند و برای نمایش حضور استوار شخصیتشان از قابی عمودی بهره بردهاند، هرچند شاهدیم که شخصیت تابلوی جیغ در حال از دست دادن تعادل روانی خویش است.
فردریش توانست در تعداد کمی از هنرمندان همعصر و پس از خود تاثیر گذارد. در میان ستایشگرانش نقاش سمبولیست، ادوارد مونک را میتوان نام برد که آشکارا بازتاب دهندهی آثار فردریش است.
با نگاهی به تابلوی جیغ (1893) اثر ادوارد مونک میتوان آن را با این اثر فردریش مرتبط دانست. هر دو نقاشی "مسافر درنگ کرده"ای را ترسیم کردهاند که در مکانی پرت و منزوی، حضور خود در دل طبیعت را نظارگرند. هر دو هنرمند از انتخاب قاب افقی برای ترسیم چشمانداز طبیعت پرهیز کردهاند و برای نمایش حضور استوار شخصیتشان از قابی عمودی بهره بردهاند، هرچند شاهدیم که شخصیت تابلوی جیغ در حال از دست دادن تعادل روانی خویش است.