پرسش‌پاسخ امنیت تاریک

HIIIS

مدیر تالار علوم+مقاله‌نویس+مترجم آز+جادوگر سیاه
پرسنل مدیریت
مدیر رسـمی تالار
ژورنالیست
مشاور
تیم‌تعیین‌سطح
مقام‌دار آزمایشی
نویسنده نوقلـم
نوشته‌ها
نوشته‌ها
3,336
پسندها
پسندها
16,092
امتیازها
امتیازها
728
سکه
5,135
۱. بزرگترین تهدید برای حریم خصوصی ما در حال حاضر چیست؟
۲. آیا استفاده از “حالت ناشناس” (Incognito Mode) واقعاً ما را مخفی نگه می‌دارد؟
۳. چرا رمزنگاریِ سرتاسری (E2EE) استاندارد طلایی پیام‌رسان‌هاست؟
۴. در دنیای اینترنت اشیا (IoT)، چرا دستگاه‌های هوشمند نقطه ضعف امنیتی هستند؟
۵. چرا تأیید هویت دومرحله‌ای (2FA) مهم‌ترین سد دفاعی است؟







نظرتون چیه؟ منتظر نظرات کارشناسی شما هستم.
بدون اسپم لطفاً
 
چرا این مهم‌ترین سد است؟

الف)خنثی کردن رمزهای لو رفته:
در دنیای امروز، پسوردهای ما مدام در نشت‌های داده (Data Breaches) لو می‌روند. اگر هکر رمز شما را داشته باشد اما شما 2FA فعال کرده باشید، او همچنان در برابر در بسته می‌ماند؛ چون رمز دوم (مثل کد SMS یا اپلیکیشن Authenticator) فقط در اختیار شماست.

ب)ایجاد لایه زمانی و مکانی: حتی اگر هکر در چین باشد و رمز شما را داشته باشد، برای ورود به حساب شما نیاز به دسترسی فیزیکی به گوشی شما دارد تا کد را دریافت کند. این کار عملیات هک را از یک کار ساده به یک چالش تقریباً غیرممکن تبدیل می‌کند.

ج)هشدار زودهنگام: وقتی شما ناگهان یک پیامک کد تایید دریافت می‌کنید در حالی که سعی نداشتید وارد اکانت شوید، این یک سیگنال خطر است. شما بلافاصله می‌فهمید که کسی در حال تلاش برای سرقت حساب شماست و می‌توانید سریعاً رمز خود را عوض کنید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: malihe
عقب
بالا پایین