انجمن رمان نویسی کافه نویسندگان

در این نقاشی ها هیچ چیز به صورت تصادفی نبوده، بلکه نقاش آن ها را منظم کشیده و با روش ضربه قلم اجرا می کرد. در هر تابلو نقاط اندازه یکسانی داشتند که متناسب و هماهنگ با ابعاد کار انتخاب می شد.
موضوع ها به ضرورت ساده می شدند تا ظاهر خارجیشان ساده و با ترکیب مرتب شده به نظر برسد.
این گروه با مرگ زودرس سورا متوقف شد اما تأثیر چشمگیری بر هنرمندان بزرگ اواخر سده نوزده و اوائل سده بیستم، به ویژه هنرمندانی چون گوگن، ون گوگ، ماتیس و تولوز لوترک نهاد حتی هنرمندان معدودی به آن وفادار مانده و مدت های مدیدی به این شیوه کار کردند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
انجمن رمان نویسی کافه نویسندگان

هنرمندان برجسته این هنر
پیسارو (pissarrro): کامیل پیسارو، نقاش فرانسوی (1903-1830) ؛ از رهبران و شخصیت های برجسته جنبش امپرسیونیسم بوده است. نقاشی های او از دو لحاظ با آثار سایر امپرسیونیست ها متفاوت است: الف) منظره های او دارای چشم اندازهایی با افق رفیع، فضای فراخ هستند و انباشتگی رنگ آن ها از ترکیب بندی دقیق تری برخوردار است. ب) نقاشی های او نمایانگر کار و زندگی آدم ها می باشند چرا که او انسان زحمت کش را شایسته احترام می دانست. از آثار وی: صحنه خیابان پنتو آز، جلوه مه، گردآوردی علوفه در اِرانی.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
انجمن رمان نویسی کافه نویسندگان

سینیاک (Signac): پل سینیاک، نقاش و نویسنده فرانسوی (1935-1863) ؛ از نظریه پردازان نئو امپرسیونیسم و از برجسته ترین پیروان «سورا» بود. او معمولا به نقاشی چشم انداز های دریایی با رنگ روغن و آبرنگ با اسلوب نقطه گذاری می پرداخت. کتاب «از اوژن دلاکروا تا نئو امپرسیونیسم» از نوشته های او می باشد. از جمله نقاشی های سینیاک: علامت شناور سرخ، کاخ پاپ ها در آوینیون.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
انجمن رمان نویسی کافه نویسندگان

سورا (Seurat): ژرژ سورا، نقاش و نظریه پرداز فرانسوی (1891-1859) ؛ از هنرمندان کاوش گر و نو آور اواخر سده نوزدهم میلادی و بنیان گذار سبک نئو امپرسیونیسم است. او توانست راه حلی برای مشکل عدم استحکام ساختار در نقاشی امپرسیونیست بیابد. اسلوب نقطه گذاری از دیگر ابداعات او به شمار می رود. پرده آب تنی نخستین اثر مهم او به شمار می رود. از دیگر آثار وی: بعد از ظهر یکشنبه در جزیره گراند ژات، زنی در حال آرایش، سیرک، مدل ها.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
انجمن رمان نویسی کافه نویسندگان

دلاکروا (Delacroix): فردینان ویکتور اوژن دلاکروا، نقاش، رسام، چاپگر و منتقد فرانسوی (1863-1798)، برجسته ترین نماینده نقاشی سبک رومانتیک و یکی از نیروهای پیش برنده هنر اروپایی در سده نوزدهم به شمار می آید. او نخستین هنرمندی بود که سخن از «موسیقی تصویر» به میان آورد. دلاکروا نقاشی را چون پلی میان نقاش و نگرنده می دانست و رنگ را مهم ترین عنصر اثر گذار در نقاشی به شمار می آورد. او در شناخت تاثیر رنگی (در برابر موضوعی مستقل) و همچنین در کاربست فام های مکمل و تباین همزمان پیشگام بود. او یک نقاش روایی بود که موضوع های خیالی و واقعی را با شور رمانتیک به تصویر می کشید. از آثار وی: آزادی در پیشاپیش مردم، زنان الجزایری، ورود سربازان صلیبی به قسطنطنیه، جنگ اسبان عربی، کشتار خیوس، دانته و ویرژیل در دوزخ.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
انجمن رمان نویسی کافه نویسندگان

کورو (Corot): ژان باتیست کامی کورو، نقاش فرانسوی (1875-1796) ؛ از منظره نگاران برجسته و اثر گذار فرانسوی به شمار می آید. او توانست تحولی در منظره نگاری فرانسه به وجود آورد. در نقاشی های کورو سه شیوه متمایز را می توان تشخیص داد: الف) منظره های تابناکی که او اغلب در طبیعت نقاشی کرده و در آن ها ساختار کلاسیکی و رنگسایه های دقیق و سنجیده به کار برده بود. ب) چشم انداز های جنگلی و مه آلود که اغلب با عناصر ادبی، اساطیری و مذهبی شهرت و موفقیت بسیار برای او به ارمغان آورده بود. ج) تک چهره ها و مشق هایی از اندام زنان که به تازگی ارزش آن ها شناخته شده است. از آثار وی: پل نانت، یادگاری از مُرت فُنتن، زنی با مروارید، چشم انداز نارنی، بانوی آبی پوش.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
انجمن رمان نویسی کافه نویسندگان

گوگن (Gauguin): پل گوگن، نقاش، پیکره ساز، چاپگر فرانسوی (1903-1848)؛ در جوانی به نقاشی علاقمند بود و به تشویق پیسارو وقت بیشتری را به کشیدن نقاشی اختصاص داد. او در چند نمایشگاه گروهی امپرسیونیست ها شرکت کرد. او از نخستین هنرمندان اروپایی بود که به هنر شرق کهن جلب شد و سنت طبیعت گرای اروپایی را کنار گذارد و علیه واقع گرایی امپرسیونیست ها و برداشت های علمی نئو امپرسیونیست ها واکنش نشان داد. رنگ را مستقل از کارکرد توصیفی و با تاکید بر ارزش های تزئینی و عاطفی آن در سطح های تخت به کار گرفت. ارزش واقعی او در دنیای هنر پس از مرگش شناخته شد. یادواره گوگن در سالن پاییز آغازی برای معرفی دستاورد هنری او بود و دیری نگذشت که جنبش های فوویسم و اکسپرسیونیسم اصول کارش را دنبال کردند. از آثار وی: چهره هاله دار نقاش، زنان اهل تاهیتی، ماه و زمین، اسب سپید، مجسمه زن اهل کاراییب.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
انجمن رمان نویسی کافه نویسندگان

گُخ (Gogh): وینسِنت وان گخ (ونسان ونگوگ)، نقاش هلندی (1890-1853) ؛ در زمره هنرمندانی قرار دارد که با کشف ارزش های بیانی و نمادین رنگ و شکل، مفهومی نو برای نقاشی خلق کرده اند. در پاریس تحت تاثیر امپرسیونیسم، تحولی اساس در نقاشی هایش بوجود آمد. او با درک غنای رنگ امپرسیونیست ها، از نقاشی خاکستری دست کشید. آثار و دستاورد های او بر فوو ها و اکسپرسیونیسم های آلمانی بسیار تاثیرگذار بود. از آثار ونگوگ: طبیعت بی جان کلاه و پیپ، تک چهره بابا تانگی، شب پر ستاره، چهره خود نقاش با گوش مجروح، چشم اندازی با گاری و قطار.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
انجمن رمان نویسی کافه نویسندگان

تولوز لوترک (Toulouse-Lautrec): هانری دُ تولوز لوترک، نقاش، طراح و چاپگر فرانسوی (1901-1864) ؛ او به سبب دستیابی به زبانی موجز و گویا در طراحی، از پیشگامان هنر مدرن به شمار می آید. همچنین با نو آوری هایش باعث انقلابی در هنر پوستر گردید. صحنه تالار های سیرک ها، پیکر و چهره خوانندگان و بازیگران و روسپیان از موضوعات کار وی بودند. او توانست به مدد خط های سیال و پویا معادل تصویری ناب برای ناپایدارترین لحظات واقعیت بیابد. از آثار وی: لیتوگرافی آقای انگلیسی در مولن روژ.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
نوشته‌ها
نوشته‌ها
4,729
پسندها
پسندها
12,865
امتیازها
امتیازها
323
سکه
334
انجمن رمان نویسی کافه نویسندگان

ماتیس (Matisse): هنری ماتیس، نقاش، پیکره ساز، طراح و چاپگر فرانسوی (1954-1869) ؛ به سبب نو آوری ها و اثر گذاری هایش یکی از مهم ترین هنرمندان سده بیستم به شمار می آید. اهمیت تاریخی کشف های او در عرصه رنگ تاب را می توان در حد دستاورد کوبیسم در آزاد سازی فرم از قید بازنمایی عینی دانست. در اواخر دهه 1890 میلادی، تحت تاثیر امپرسیونیسم و نئو امپرسیونیسم به رنگ های تند و درخشان روی آورد. ماتیس از معدود هنرمندانی بود که جنبه های عقلانی و عاطفی را در هنر خود به هم آمیخت. ماتیس بنیان گذار سبک فوویسم است. از آثار وی: اتاق سرخ، زنی با کلاه، رقص، خانواده نقاش، ونوس در صدف.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
کی این تاپیک رو خونده (کل خوانندگان: 0)
هیچ کاربر ثبت نام شده ای این تاپیک را مشاهده نمی کند.
عقب
بالا پایین