اختصاصی [زن و مرد با هم برابرند اما ..]

چقدر این جمله رو قبول دارید؟ "مرد و زن در همه ی ابعاد باید مکمل هم باشند" در تاپیک بگید که چرا؟

  • بله

    رای: 4 100.0%
  • خیر

    رای: 0 0.0%
  • تا حدودی

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    4

دالان ِبهشت

کاربر خودمانی
کاربر انجمن
فرشته زمینی
نوشته‌ها
نوشته‌ها
367
پسندها
پسندها
517
امتیازها
امتیازها
93
سکه
277
°• بسم الله الرحمن الرحیم •°

سلام به هم کافه‌ای های عزیز
قراره اینجا به وجه تساوی و تمایز مرد و زن به پردازیم،
تا جنس مخالفمون رو بهتر بشناسیم،
مطالعه کنیم،
گفت و گو کنیم و
گپ بزنیم.

فقط یه نکته ی مهم که باعث حذف پست شما میشه و اونم اینکه اینجا نه مرد ستیزی ِو نه زن ستیزی،
پس لطفا دقت بفرمائید-2-35-

الهی به امید تو
❤️

:)
 
آخرین ویرایش:
آره دیگه‌
مثلا
کلی نگری اقایون و زیادی بیخیال بودنشون در بسیاری از مسائل وجزئی نگری خانوما و حساس بودنشون در همون مسائل اینجوریه که
این ویژگی خانوما برای آقایون ترمز حساب میشه و برای خانوما هم همین ویژگیِ آقایون مثل آبِ رو آتیش عمل میکنه
خیلی ام بامزه اس این قضیه مکمل بودنه 😁
 
خرید ناز و ادا اطوار زنا رو امری بسیار سخت و ناپسند می پندارم:man_walking:
 
چرا دیه‌ی زن، نصف دیه‌ی مرد است؟

مى‌گويند هرچه را بتوانيد جواب بدهيد ديگر با اين نابرابرى در خون‌بها چه مى‌كنيد، كه ديه‌ى زن، نصف ديه‌ى مرد است و ارزش خون او نصف خون‌بهاى مرد؟!

اشتباه از اينجا برخاسته كه ما براى ديات و خون‌بها، ارزش انسانى قائل هستيم، در حالى كه ديه در رابطه با كارايى و ارزش اقتصادى است. به‌همين‌خاطر، اگر دو دست يك نفر را قطع كنند، ديه‌ى آن برابر با كشتن و نابود كردن است و همين‌طور اگر دو چشم يا دو پا يا گوش‌ها را ببرند، هر كدام برابر يا ديه‌ى كامل حساب مى‌شوند.

اين مسأله نشان مى‌دهد كه ديه، ارزش انسانى را توضيح نمى‌دهد، كه فقط در رابطه با كارايى و ارزش اقتصادى است و از آنجا كه كار مرد و مسؤوليت مرد بيشتر است و ارزش اقتصادى آن زيادتر است، ناچار ديه‌ى اين دو هم با هم تفاوت دارد...

عظمت حقوق اسلامى و عمق آن در همين است كه از جرم و از مقدار كيفر جرم، يك تلقى خشك و يك بعدى ندارد، كه آن را در رابطه با جامعه و با جهان و نسل‌ها طرح مى‌كند.
ديات به ارزش انسانى مربوط نيستند و فقط اثر اجتماعى آن را كنترل و جبران مى‌كنند.

[از کتاب روابط متکامل زن و مرد|استاد صفائی حائری]
 
خیلیا میپرسن..
اگر دختر خواستگاری کنه بده؟!
باید بگم بد نیست
چون زن مظهر نازه
اما
بهتره خواسته بشه
تا همیشه دلش قرص باشه
که مردش اونو از بین هزاران گل چیده..

‌‌‎‌‌‎‎‌‎‎‌‌‌‌‌v818879_
 
زن و مرد با هم برابرند اما مطابق ماده 576 قانون مجازات اسلامی، دیه کندن تمام ریش مرد، در صورت عدم رویش مجدد، موجب دیه کامل است.
از بین بردن قدرت باروی یک زن معادل دیه کامل است و از بین بردن کامل آن زن موجب نصف دیه‌ی کامل است.

سعی نکنیم همه چیز را با توصیف و تفسیر قشنگ کنیم.
 
آخرین ویرایش:
زن و مرد با هم برابرند اما مطابق ماده 576 قانون مجازات اسلامی، دیه کندن تمام ریش مرد، در صورت عدم رویش مجدد، موجب دیه کامل است.
از بین بردن قدرت باروی یک زن معادل دیه کامل است و از بین بردن کامل آن زن موجب نصف دیه‌ی کامل است.

سعی نکنیم همه چیز را با توصیف و تفسیر قشنگ کنیم.
Tea

ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی (۱۳۹۲): کندن و یا از بین بردن تمام موی سر یا ریش مرد، در صورتی که دیگر نروید، دیه کامل دارد و اگر دوباره بروید، نسبت به موی سر، ارش و نسبت به ریش یک سوم دیه کامل ثابت است. در این حکم فرقی میان موی کم پشت و پرپشت و کودک و بزرگسال نیست.

ماده ۵۷۷ قانون مجازات اسلامی (۱۳۹۲): کندن و یا از بین ‌بردن تمام موی سر زن، در صورتی ‌که دیگر نروید، موجب دیه کامل زن و اگر دوباره بروید، موجب مهر‌المثل است. در این حکم فرقی میان موی کم ‌پشت و پر‌ پشت و کودک و بزرگسال نیست.

تبصره ـ اگر مهر‌المثل بیش از دیه کامل زن باشد فقط به مقدار دیه کامل زن، پرداخت می‌ شود.


ماده ۵۷۸ قانون مجازات اسلامی (۱۳۹۲): چنانچه قسمتی از موی سر مرد یا زن یا ریش مرد طوری از بین برود که دیگر نروید، باید به نسبت، دیه پرداخت شود و اگر دوباره بروید، در موی سر مرد، ارش و در ریش به نسبت از یک‌ سوم دیه کامل و در موی سر زن به همان نسبت از مهر‌المثل، باید دیه پرداخت شود.



تا ماده ۵۸۲ رو مطالعه بفرمائید -118-"{}
 
از بین بردن قدرت باروی یک زن معادل دیه کامل است و از بین بردن کامل آن زن موجب نصف دیه‌ی کامل است.
در مورد قدرت باروری هم که فرمودید:

ماده ۷۰۶ قانون مجازات اسلامی (۱۳۹۲): از بین بردن قدرت اِنزال یا تولید مثل مرد یا بارداری زن یا از بین بردن لذت مقاربت زن یا مرد موجب ارش¹ است.

ماده ۷۰۷ قانون مجازات اسلامی (۱۳۹۲): از بین بردن کامل قدرت مقاربت، موجب دیه کامل است.

(در هر دو ماده تفاوتی بین زن و مرد وجود نداره)

ارش:ارش جبران خسارت وارده بر جسم انسان است که قیمت آن معین نشده باشد. این قاعده جزو مسلمات فقه بوده که به اجماع فقها مورد قبول می‌‌باشد؛ منتهی در مسائل و مصادیق آن اختلاف نظر وجود دارد.ارش از ریشه «ارزیدن» است و به اعتبار برخی منابع معتبر فقهی عبارت است از حاصل مابه التفاوت قیمت صحیح و معیب تقسیم بر قیمت صحیح ضرب در دیه نفس در فرض برده تلقی کردن انسان. ارش را برخی «حق الجنایه» تعریف کرده اند.

به عبارت دقیق تر ارش مقدار مالی است که در ازای نقصی که به مال یا جان انسان وارد گردیده، پرداخت می شود. ارش در شرع دارای مقدار مشخصی نبوده و با توجه به ضمان و تناسب بین فرد صحیح و معیوب محاسبه می گردد،در واقع ارش یعنی عوض معامله، با رعایت نسبت بین کالای سالم و معیب، به عبارت دیگر می‌توان ارش را به میزان تفاوت بهای بین کالای صحیح و معیوب، تعریف کرد.

همچنین گفته شده است بر اساس موازین قانونی، حتی اگر در خصوص جنایتی، دیه ای تعیین نشده باشد، باید ارش از سوی دادگاه تعیین شده و پرداخته شود،مبلغ این ارش با در نظر گرفتن میزان دیه کامل و نیز کیفیت جنایت و با جلب نظر کارشناس و متخصص تعیین می شود.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: BISEl
عقب
بالا پایین